جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 آبان 1401     
افزایش موارد جهانی کووید ۱۹ در ماه‌های آینده

 ایسنا/خراسان رضوی دانشگاه واشنگتن در تحلیلی اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود عفونت‌های روزانه جهانی کووید ۱۹ تا فوریه به آرامی به حدود ۱۸.۷ میلیون مورد از ۱۶.۷ میلیون مورد متوسط روزانه فعلی افزایش یابد که ناشی از آغاز ماه‌های زمستانی نیمکره شمالی است.

 
به نقل از رویترز، انتظار می‌رود عفونت‌های بسیار کمتری نسبت به میانگین تخمینی از میانگین روزانه حدود ۸۰ میلیون مورد ابتلا به کرونا در زمستان سال گذشته و در ژانویه ۲۰۲۲ که ناشی از گسترش سریع سویه امیکرون بود، وجود داشته باشد.
 
موسسه سنجش و ارزیابی سلامت(IHME) دانشگاه واشنگتن در این خصوص اظهار کرد: انتظار نمی‌رود افزایش موارد باعث افزایش مرگ‌ و میر شود.
 
همچنین پیش‌بینی می‌شود میانگین مرگ‌ و میر روزانه جهانی در فوریه به ۲۷۴۸ نفر برسد که در حال حاضر حدود ۱۶۶۰ نفر است. در ژانویه مرگ‌ و میر بیش از ۱۱ میلیون نفر در روز در سراسر جهان بود.
 
موسسه سنجش و ارزیابی سلامت تخمین می‌زند عفونت‌های روزانه در ایالات‌ متحده به علت بازگشت دانش‌آموزان به مدارس و تجمعات سرپوشیده مرتبط با هوای سرد افزایش می‌یابد.
 
این موسسه در گزارش ۲۴ اکتبر خود آورده افزایش موارد کنونی در آلمان به اوج خود رسیده است. موسسه سنجش و ارزیابی سلامت انتظار دارد موارد ابتلا در این کشور تا فوریه با بیش از یک‌سوم کاهش به حدود ۱۹۰ هزار ابتلا برسد.
 
این گزارش نشان می‌دهد افزایش اخیر کووید ۱۹ در آلمان ممکن است به دلیل سویه‌های امیکرون یعنی BQ.۱ یا BQ.۱.۱ باشد و احتمالا در هفته‌های آینده به سایر نقاط اروپا سرایت خواهد کرد.
 
تجزیه و تحلیل موسسه سنجش و ارزیابی سلامت همچنین نشان داد سویه جدید اُمیکرون XBB که در حال حاضر باعث افزایش بستری شدن در بیمارستان سنگاپور شده، قابل انتقال‌تر است اما شدت کمتری دارد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: