جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 4 آبان 1401     
صربستان ۷ ماه پس از انتخابات دولت تشکیل می‌دهد

انتظار می‌رود قانونگذاران صربستانی برای تشکیل یک دولت جدید آن هم درست هفت ماه پس از انتخابات پارلمانی در این کشور رای دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این کشور حوزه بالکان سوم آوریل سال جاری میلادی برای تعیین رئیس جمهوری جدید، اعضای پارلمان با ۲۵۰ کرسی و مقام‌های محلی انتخابات برگزار کرد.

الکساندر ووجیچ، رئیس جمهوری صربستان گفته که "آنا برنابیچ"، نخست وزیر کنونی باز هم برای سومین بار در دولت جدید خدمت خواهد کرد و کابینه او ۲۵ وزیر دارد که شامل چند وزارتخانه جدیدالتاسیس از جمله وزارت علوم، اختراعات و توسعه فناوری، وزارت گردشگری و جوانان و وزارت سرمایه‌گذاری عمومی می‌شود.

نخست‌وزیر صربستان در سخنرانی پارلمانی خود اعلام کرد، دولت جدید با چالش‌های بزرگتری روبروست و به اقداماتش برای حفظ ثبات در این کشور ادامه می‌دهد.

ولادیمیر اورلیچ، رئیس پارلمان صربستان نیز در جلسه پارلمان این کشور خاطرنشان کرد که رای‌گیری برای کابینه جدید طولانی می‌شود و دولت روز پنجشنبه تشکیل خواهد شد. الکساندر وولین، وزیر کشور سابق صربستان نیز که اخیرا بابت یک سری اظهارات مناقشه‌برانگیزش در مرکز توجه قرار گرفته، بخشی از دولت خواهد بود. وی پیشتر گفته بود که صربستان به اتحادیه اروپا تعلق ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: