جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 1 آبان 1401     
دور زدن راحتِ فیلتر برای حامیان فیلترینگ

 توسعه ایرانی: اگر تاکنون به واسطه مواضع پا در هوای وزیر ارتباطات شکی در کار بود، دیروز با سخنان رئیس سازمان پدافند غیرعامل و یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس تکلیف یکسره شد. این دو تن صریحا اعلام کردند که واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر نمی‌شوند؛ چرا که از نظر آنها «این دوپلتفرم در حوادث اخیر، با دشمن در خارج از کشور و با منافقین و رژیم صهیونیستی نوعی هماهنگی داشته و این موضوع اثبات شده است».

 
با این حال خیلی زودتر از آنچه گمان بیرید، یکی از این دو شخص در پلتفرم‌های فیلترشده‌ی اینستاگرام حاضر شد و پستی را به اشتراک گذاشت. موضوعی که این روزها تنها مختص به بهروز محبی‌نجم‌آبادی، نماینده اصولگرای سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیست و بسیاری دیگر از نمایندگان و مقامات مسئول کشور را شامل می‌شود. حتی برخی در شورای امینت ملی که پای فرمان فیلترینگ گسترده را امضا کرده و سپس با حضور در همین شبکه‌های فیلترشده مواضع و بیانات و دیدگاه‌ها و نقطه نظراتشان را به اشتراک گذاشتند.
 
ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف، ناصر کنعانی، حسین امیر عبداللهیان، عزت الله ضرغامی و بسیاری دیگر از جمله سیاستمدارانی هستند که در اینستاگرام فیلتر شده، فعال هستند.
 
گویی مسئولانی که بر فیلترینگ مُهر تایید زده و بر طرح صیانت و استفاده از اینترنت ملی اصرار می‌ورزند و حامی «پرده آهنین» هستند که برای مردم ساخته شده؛ خود چنان پایبند قانون نیستند و احتمالا با دسترسی به اینترنت بدون فیلتر یا حتی فیلترشکن استوری و پست‌هایشان همانند گذشته به راه است. حال اینکه مخاطب این پست‌ها و استوری‌ها دقیقا چه کسانی هستند چندان واضح نیست. تنها در یک ماهه اخیر، آزادی عمل مقامات در دور زدن فیلترینگ در حالی است که در پس شعارهایشان برای مردم؛ بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین بسته و ضرر‌های مالی فراوانی نصیب کشور شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: