جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 مهر 1401     
روسیه، اوکراین را متهم کرد

 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، مقام‌های اوکراینی با حمایت غرب مدت‌هاست که از روش‌های "تروریستی" علیه اراضی روسیه استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره اوکراین خاطرنشان کرد: نمونه‌های زیادی درباره حمله تروریستی اوکراین علیه اراضی و قلمروی روسیه وجود دارد که حمله به پل کریمه در راس آنهاست.
 
نبنزیا همچنین به رویکرد انتخابی و گزینشی سازمان ملل درباره حمله به زیرساخت‌های شهری اشاره کرد و افزود: می‌بینیم که دبیرخانه سازمان ملل در نهایت نگران تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی شده است، اما متاسفانه به صورت یک طرفه، چرا که ما حتی یک کلمه در مورد آسیب‌هایی که کی‌یف در هشت سال گذشته ایجاد کرده است نشنیده‌ایم و این همچنان ادامه دارد.
 
هشتم اکتبر ۲۰۲۲ یک کامیون مملو از مواد منفجره بر روی پل کریمه منفجر شد و به آتش گرفتن چندین مخزن سوخت منجر گشت. چهار تن در این انفجار کشته شده و دو بخش از این پل نیز تخریب شد. رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز این رویداد را حمله "تروریستی" از سوی آژانس اطلاعات اوکراین دانست.
 
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین ادامه داد: مسکو هنوز منتظر فهرست قربانیان حمله پرچم دروغینی است که اوکراین در بوچا در نزدیکی کی‌یف انجام داد.
 
وی گفت: مایلم تاکید کنم با وجود تمامی یادآوری‌ها هنوز فهرستی از قربانیان این عملیات پرچم دروغین که اوکراین تحت آن در آوریل ۲۰۲۲ در بوچا انجام داد، دریافت نکرده‌ایم. یک بار دیگر تاکید می‌کنم که مقام‌های کی‌یف هنوز هیچ سندی در اثبات ادعاهای خود ارائه نکرده‌اند.
 
این دیپلمات روس در ادامه به این نکته اشاره کرد که کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا وانمود کنند نیازی به اثبات چیزی نیست و هر اتهامی که دولت کی‌یف می‌زند را می‌توان بدیهی دانست.
 
وی تاکید کرد: شما ترجیح می‌دهید اقدامات دولت جنایتکار ناسیونالیست‌ها، رادیکال‌ها و نازی‌ها را بپوشانید و به آنها در تحریکات و ترویج دروغ در مورد روسیه و اقدامات نیروهای روسی کمک کنید.
 
سوم آوریل ۲۰۲۲، وزارت دفاع روسیه اتهامات دولت اوکراین در مورد کشتار غیرنظامیان در بوچا، منطقه‌ای در حومه کی‌یف را رد کرد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که نیروهای مسلح روسیه در ۳۰ مارس بوچا را ترک کردند، در حالی که "شواهد جنایات" تنها چهار روز بعد و پس از ورود افسران سرویس امنیت اوکراین به این شهر آشکار شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: