جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 مهر 1401     
جاوید در مراسم تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۲۱ و ۲۲ عنوان کرد
اتصال آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با تله‌کابین

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در جلسه تکریم و معارفه شهرداران مناطق ۲۱ و ۲۲ گفت: تحول ریشه‌ای و ماندگاری به عنوان شبکه مردمی محلات شهر تهران وجود دارد که باید شهروندان را با علقه‌های انقلاب اسلامی و مقتضیات مصالح مردم پیوند دهد.

 علیرضا جاوید در ابتدای مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: زیرساخت‌های منطقه ۲۲ جزو ناقص‌ترین زیرساخت‌ها میان مناطق تهران بشمار می‌رود. این منطقه برخلاف دکور و ظاهر شیک، باطنی با زیرساخت‌های کم دارد.
 
معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران، مهم‌ترین زیرساخت‌ها را فاضلاب و سرانه‌های خدماتی و آموزشی اعلام کرد و افزود: سرانه فضای سبز طی این‌ سال‌ها بهتر شده است. باید به هفت سرانه خدماتی در منطقه ۲۲ علاوه بر فضای سبز توجه شود. 
 
جاوید در ادامه سخنان خود، عنوان کرد: محدودیت‌های ابلاغی شورای عالی شهرسازی برای منطقه ۲۲ بلاوجه، غیرتخصصی و براساس یک جو سیاسی و غیرکارشناسی در سنوات قبل اعمال شد. این محدودیت‌ها باید با یک بستر تخصصی و فنی تلفیق شود تا به نقطه تعادلی برسد.
 
در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم 
 
وی ضمن اشاره به برخی ساخت‌ و سازها در منطقه و به ویژه مجاورت دریاچه، گفت: برخی ساخت و سازها می‌توانست با کیفیت بهتر و حتی فوق کیفیت ساخت و ساز در ایران طی سنوات گذشته صورت گیرد. باید این بستر آماده شود تا در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد. در واقع در منطقه ۲۲ به طرح تفصیلی اصلاح شده نیاز داریم.
 
معاون هماهنگی و امورمناطق شهرداری تهران ضمن اشاره به اهمیت دریاچه، گفت: انتظار می‌رود که آبشار به دریاچه و بوستان چیتگر با یک تله کابین از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متصل شود. خط ۱۰ مترو افق نجات بخش منطقه ۲۲ است و باید یک خط دیگر توسط شهردار جدید در این منطقه تعریف شود چرا که یک خط کم است و باید پوشش مترو در این منطقه تکمیل شود.
 
تکمیل پروژه دوگاز در اولویت منطقه ۲۱ است
 
علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین در مراسم تکریم و معارفه شهردار منطقه ۲۱ بیان کرد: شهردار سابق این منطقه سعی کرده است که چکیده تجربیات مختلف خود را در طول مدت خدمت خود در شهرداری بکار بگیرد و اجرایی کند. همه مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی امانت و گذراست؛ لذا زمانی کار آغاز می‌شود و زمانی به خاتمه می‌رسد. 
 
وی در ادامه گفت: مهم این است که برآیند ایفای وظیفه بگونه‌ای طی شده باشد که رضایت ذی نفعان حاصل شده باشد.
 
جاوید با بیان اینکه تحول ریشه‌ای و ماندگاری به عنوان شبکه مردمی محلات شهر تهران وجود دارد که باید شهروندان را با علقه‌های انقلاب اسلامی و مقتضیات مصالح مردم پیوند دهد، افزود: اگر این امر محقق شود، یک یادگار ماندگار برای شهر تهران و اثربخشی نظام اسلامی در ارتقاء کمی و کیفی زندگی و مشارکت شهروندان خواهد بود.
 
وی درباره پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۱ گفت: تکمیل پروژه بزرگراه دوگاز در اولویت است.
 
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در ادامه عنوان کرد: تدبیر شهردار تهران این است که منطقه ۲۱ نماد تهران در حوزه دانش بنیان، صنایع پاک و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی شود. منطقه ۲۱ می‌تواند مولد ایجاد کارآفرینی و گردش صحیح سرمایه برای شهر تهران باشد، البته صنعت موجود نیاز به پالایش دارد چرا که تعدادی از صنایع، متروکه شده‌اند. همه قابلیت‌ها باید با حمایت شهرداری و مشارکت فعالان و صنعتگران در خدمت رشد و توسعه شهر قرار بگیرد.
 
جاوید در بخشی دیگر از سخنان خود، منطقه ۲۱ را به عنوان قطب دوم نمایشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: شهر فرش، شهر لوازم خانگی و … در این منطقه استقرار پیدا کرده‌اند. همچنین این منطقه می‌تواند از ورزشگاه‌های فرامنطقه‌ای بهره مند شود.
 
 وی با بیان اینکه دو پیام به امانت از شهردار تهران دارم، گفت: این پیام آقای زاکانی شامل دو کلمه خدمت و رضایت است. طبق گفته رهبر فرزانه جمهوری اسلامی ایران، خدمت باید صادقانه، عالمانه، پیگیرانه و شجاعانه باشد. همچنین خدمت وسیله است و رضایت نتیجه و هدف است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: