جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 مهر 1401     
نامه رهبر چین به کیم جونگ اون

رئیس‌جمهوری چین در نامه‌ای به رهبر کره‌شمالی گفت که بیش از هر زمان دیگری مهم است که پکن و پیونگ‌یانگ ارتباطات، اتحاد و همکاری را تقویت کنند.
 
نامه رهبر چین به کیم جونگ اون
 
به گزارش ایسنا، رسانه دولتی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) امروز یکشنبه گزارش داد که نامه شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی پیش از آغاز کنگره حزب کمونیست چین ارسال شده و این نامه واکنشی به تبریک کیم بابت برگزاری این کنگره است.
 
کنگره حزب کمونیست چین از امروز آغاز شده و تا ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود شی برای سومین مرتبه و برای پنج سال دیگر به عنوان دبیرکل حزب کمونیست حاکم که عالی‌ترین شغل در این کشور است، انتخاب شود.
 
در گزارش کی‌سی‌ان‌ای آمده است: شی تمایل خود را برای تقویت روابط بین چین و کره‌شمالی ابراز کرد و کمک بزرگی به ایجاد شادی بیشتر دو کشور و مردمان آنها و دفاع از صلح و ثبات در این منطقه و سایر نقاط جهان کرد.
 
این ابراز حمایت در حالی صورت می‌گیرد که کره‌شمالی رکورد تعداد بی‌سابقه‌ای موشک‌های بالستیک را آزمایش کرده و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ برای از سرگیری آزمایش‌های هسته ای آماده شده است.
 
کره‌شمالی می‌گوید که تازه‌ترین فعالیت‌های نظامی این کشور که شامل مانورهای توپخانه‌ای و پرواز هواپیماهای جنگی هم می‌شود، در واکنش به نمایش قدرت از سوی کره‌جنوبی و ایالات متحده است که در اعتراض به تحرکات کره‌شمالی مانورهای نظامی خود را برگزار کرده‌اند.
 
مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در پاسخ به سوالی درباره آخرین تحرکات کره‌شمالی و واکنش‌های کره‌جنوبی، از همه طرف‌ها خواست از تشدید اوضاع جلوگیری کنند و برای ایجاد شرایط از سرگیری گفت‌وگوها تلاش کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: