جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 12 مرداد 1394     
نمي‌توانيم با ظن و گمانه‌زني اقدامات شهرداري را زير سوال ببريم

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، نايب رئيس شوراي شهر تهران با تاكيد بر اينكه يكي از سياست‌هاي كنوني مديريت شهري، رفع تبعيض‌هاي بصري است، گفت: شهرداري در سال‌هاي اخير تلاش كرده در جهت كاهش فاصله مناطق شمالي و جنوبي و غربي و شرقي پايتخت گام‌هاي موثري بردارد، از همين رو بهتر است منتقدان كمي جانب انصاف را رعايت كنند.

مرتضري طلايي با اشاره به مطلب اخیر منتشر شده در روزنامه آفتاب یزد علیه شهردار تهران و هجمه تخریبی این روزنامه به محمدباقر قالیباف با تاكيد بر اينكه در مسير كاهش اين فاصله ممكن است برخي برنامه‌هاي اجرایي به مذاق برخي منتقدان خوش نيامده باشد، تصريح كرد: در روند اجراي طرح "نگارخانه ای به وسعت یک شهر" شاهد بوديم در حالي كه بسياري از شهروندان از اجراي اين طرح ابراز رضايت مي‌كردند، برخي منتقدان معتقد بودند شهرداري تصاوير غربي را به نمايش گذاشته است، اين نقطه نظرات درباره ساير برنامه‌ها نيز صدق مي‌كند.

وي با اعلام اينكه يكي از سياست‌هاي مورد تاكيد شورا از دوره سوم تا كنون، زيباسازي شهر تهران به منطور ارتقا شاخص‌هاي اجتماعي و بهداشت روحي شهروندان بوده است، افزود: اينكه شهرداري در تلاش است با كاشت گونه‌هاي گياهي يا نصب تابلوهاي نقاشي در مسير زيباسازي شهر گام‌هاي اساسي بردارد، نبايد با ظن و گمانه‌زني‌های شخصی مورد انتقاد غيرمنصفانه قرار گيرد.

نائب رئیس شورا ادامه داد: به شخصه به صورت روزانه در حال رصد شهر تهران هستم و تاكنون تغييري در سياست‌هاي كلان و جزء شهرداري در اجراي برنامه‌ها نبوده و نيستم. ضمن آنكه معتقدم شهر تهران نسبت به سال‌هاي گذشته از فاصله طبقاتي كمتري از بعد بصري برخوردار است.

طلايي با اشاره به اينكه شوراياران شهر تهران نيز به عنوان بازوان اجرايي و چشم بيناي مديريت شهري هر لحظه در حال رصد وضعيت پايتخت هستند، خاطر نشان كرد: اگر تغييري در سياست‌هاي برنامه‌هاي اجرايي شهر حس شود، بي‌شك شوراياران تهران اين مهم را به سمع و نظر شوراي شهر تهران مي‌رسانند تا از تخريب‌هاي احتمالي پايتخت تا حد امكان جلوگيري به عمل آيد.

اين عضو كميسيون اجتماعي شوراي شهر يادآور شد: ممكن است برخي اين تصور ذهني را داشته باشند كه وقتي مي‌گوييم منطقه 1، 2 يا 3 پايتخت، ديگر خبري از مشكلات و محروميت‌ها نيست، حال آنكه در همين مناطق محلاتي وجود دارند، مثل فرحزاد، يا امام‌ زاده قاسم كه شدت محروميت‌شان از مناطق جنوبي تهران  نيز شديد‌تر است. پس اينكه گفته مي‌شود شهرداري با اجراي برنامه‌‌هاي جانبدارانه در حال توسعه تهران است، نه تنها صحت ندارد بلكه این مسایل با غرض‌ورزي عنوان مي‌شود.

نايب رئيس شوراي شهر تهران متذكر شد: نه در اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي از سوي شهرداري تهران دگرگوني رخ داده و نه در روند اجراي ساير طرح‌هاي عمراني. اگر هم تغييراتي رخ دهد، بي‌شك شوراي شهر به عنوان نهادي بالادستي، در حال رصد لحظه به لحظه پايتخت است و مانع بدسليقگي‌ها خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: