جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 مهر 1401     
اسرائیل در مقابل حزب‌الله به زانو درآمد

 یک ژنرال ذخیره رژیم صهیونیستی در سخنانی به شدت از پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا برای پرونده ترسیم مرزهای دریایی اراضی اشغالی با لبنان انتقاد و اذعان کرد که اسرائیل تسلیم حزب‌الله شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، "عمیر آویوی"، ژنرال ذخیره رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ما در اینجا شاهد یک اقدام بی سابقه خطرناک هستیم که در آن حزب الله ما را تهدید می‌کند و در مقابل، ما خیلی سریع در مقابل مواضع لبنان عقب‌نشینی می‌کنیم.
 
وی اذعان کرد: حزب الله اسرائیل را به زانو درآورد و دستیابی به توافق، آرامشی موقت بوده و یک استراتژی بلند مدت نیست.
 
این انتقادات پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: لبنان و اسرائیل به توافقی تاریخی درباره مرزهای دریایی دست یافتند. فردا کابینه امنیتی و دولت نشستی را برگزار می‌کنند. پیش نویس توافق کاملا با اصولی که اسرائیل در زمینه امنیتی و اقتصادی ارائه کرده بود هماهنگ است. صحبت درباره یک دستاورد تاریخی است که امنیت اسرائیل را تقویت کرده و میلیادها دلار سود اقتصادی دارد و ثبات در مرزهای شمالی را تضمین می‌کند.
 
لبنان نیز اعلام کرد که از پیش نویس نهایی توافق راضی است و این پیش نویس تمام خواسته‌های لبنان را برآورده می‌کند و ممکن است به زودی به توافق تاریخی منجر شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: