جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 مهر 1401     
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اتریش

 مردم اتریش امروز (یکشنبه) جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری پای صندوق‌های رای می‌روند و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که «الکساندر فان در بلن» رئیس‌جمهوری اتریش احتمالا شش سال دیگر هم در منصب خود باقی می‌ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، در بحبوحه هزینه‌های بالای انرژی و میزان تورم در این کشور عضو اتحادیه اروپا که در عین حال عضو ائتلاف نظامی ناتو نیست، الکساندر فان در بلن به عنوان یک "رهبر پایدار" تلقی می‌شود.
 
رئیس‌جمهوری اتریش روز جمعه در آخرین تجمع کمپین خود گفت: بزرگترین رقیب در روز یکشنبه "مبل راحتی" خواهد بود!
 
اتریش از ۹ میلیون نفر جمعیت، ۶.۴ میلیون نفر واجد شرایط برای رای‌دادن دارد.
 
با تبلیغاتی مبنی بر اینکه فان در بلن "انتخابی امن در چنین زمان متلاطمی" است، این رهبر سابق حزب سبزها به طور مستقل در این انتخابات شرکت می‌کند.
 
الکساندر فان در بلن در این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری با شش نامزد رقابت می‌کند و در نتایج نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، این رئیس‌جمهوری اتریش نسبت به رقبایش پیشتاز بوده است. فان در بلن برای اینکه از دور دوم انتخابات جلوگیری کند، باید در رای‌گیری امروز بیش از ۵۰ درصد آرا را از آن خود کند.
 
اکثر احزاب اصلی اتریش از این رئیس‌جمهوری این کشور حمایت می‌کنند، به جز حزب راست افراطی «آزادی» که خود نامزدی در این انتخابات دارد. والتر روسنکرانز، نامزد این حزب است که بر اساس نتایج نظرسنجی با ۱۵ درصد حمایت در رده دوم قرار دارد.
 
الکساندر فان در بلن، رئیس‌جمهوری اتریش، چهره‌ای محبوب است که در مواقع حساس مانند فروپاشی رسوایی‌برانگیز ائتلاف میان حزب محافظه‌کار «مردم اتریش» و حزب راست افراطی «آزادی» در ۲۰۱۹، به شرایط ثبات بخشیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: