جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 شهريور 1401     
واکنش آنکارا به کمپین ضد ترکیه در اوکراین

 یک روزنامه ترکیه‌ای امروز (سه‌شنبه) به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، آنکارا از کی‌یف خواسته نسبت به اجرای یک کمپین گسترده ضد ترکیه در این کشور شفاف سازی و برخورد کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ترکیه‌ای "آیدین لیک" امروز سه‌شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، ترکیه از اوکراین خواسته در قبال یک کمپین بزرگ علیه بانکها و تاجران ترکیه‌ای در این کشور شفاف‌سازی و با آن برخورد کند.
 
به نوشته این روزنامه ترکیه‌ای، این کمپین در حمایت از تحریم بانکها و تاجران ترکیه‌ای و در واکنش به عدم تعهد آنکارا به سیاستهای غرب علیه روسیه به اجرا در آمده است.
 
بر اساس گزارشها در راستای این کمپین، فهرستی از سران چند بانک ترکیه‌ای شامل بانکهای "زیرات"، "ایسبانک" و "کردیت یوروپ بانک" به همراه تصاویرشان در اوکراین انتشار یافته و درخواست اعمال تحریم علیه آنها و شرکتهایشان مطرح شده است.
 
به گفته منابع دیپلماتیک، ترکیه اعتراضش به این طرح را نزد طرف اوکراینی مطرح ساخته و خواستار شفاف سازی این وضعیت شده است. سفارت ترکیه در کی‌یف نیز همچنین اقدام به اتخاذ تدابیری مشابه کرده است.
 
روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین در پاسخ به درخواستهای کمک دریافت شده از سوی جمهوری‌های جدایی‌طلب دونتسک و لوهانسک شروع کرد. غرب و متحدانش در پاسخ به این درخواست اقدام به اعمال تحریمهای گسترده علیه روسیه کردند. ترکیه در یک مقطع به عنوان یک میانجی گر مهم بین مسکو و کی یف ظاهر شده و از چند دور مذاکرات مذاکره کننده‌های دو طرف میزبانی کرد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: