جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 شهريور 1401     
اصلاح طرح‌های ناکارآمد "محدوده کن" با رویکرد حفظ باغات و نوسازی محله

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار تهران طی بازدیدی سرزده از" محدوده کن" که ۳ ساعت به طول انجامید، به صورت پیاده و میدانی به گفت و گو با مردم و بررسی مشکلات و چالش های موجود در کن که از سالیان گذشته وجود داشته و یا به واسطه تصویب طرح های غیرقابل اجرا، ناکارآمد و بر خلاف خواست مردم بومی کن در دوره های قبل برای این محدوده ایجاد شده، پرداخت.

حمیدرضا صارمی در خصوص این بازدید گفت: محدوده ۱۱۲۰ هکتاری "کن"، یکی از محدوده های مهم و واجد ارزش پایتخت محسوب می شود که لازم است به عنوان یک سرمایه طبیعی حفظ شود و متأسفانه طی دهه های گذشته فاقد هرگونه طرح اجرایی مصوب بوده است.
 
معاون شهردار تهران با بیان اینکه طرح هایی که تاکنون برای این محدوده تهیه و مصوب شده، طرح های ناکارآمدی هستند، ادامه داد: نادیده گرفتن منافع عمومی و شهر در این طرح ها، منجر به عدم استقبال اهالی از آنها شده و این مسئله علی رغم وجود ظرفیت های فراوان در کن، موجب کند شدن فعالیت ها و روند نوسازی بافت فرسوده در این محله شده است، به طوری که طی ۳ سال گذشته تعداد پروانه های درخواستی در این محله کمتر از تعداد انگشتان دست بوده و تخریب گسترده باغات را در پی داشته است.
 
وی افزود: با توجه به ضرورت حل مشکلات این محدوده و احیاء حقوق مردم، شهرداری تهران مصمم به بازنگری طرح محدوده کن است که پس از طرح موضوع در جلسه اخیر کمیسیون ماده پنج، به منظور بررسی میدانی مسائل و چالش های موجود در این محدوده، به همراه شهردار تهران و تعدادی از مدیران مربوطه به بازدید از کلیه فضاهای محدوده کن شامل توتستان ها، باغات کشت اجباری، باغات خصوصی، محله کن و... پرداخته شد. 
 
صارمی تصریح کرد: شهرداری تهران در نظر دارد، ضمن حفاظت کامل از باغات ارزشمند کن، زیرساخت هایی را فراهم کند تا مالکان باغات بتوانند فعالیت هایی را از جنس گردشگری و تفرجگاهی آغاز کنند که هم مالکان و هم مردم شهر از وجود این میراث با ارزش منتفع شوند و هم مشوقی برای حفاظت و نگهداری از باغات باشد.
 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: تأکید آقای زاکانی در طرح جدید، بر حفظ حقوق مردم و حقوق شهر است و قاعدتاً فعالیت های تعیین شده برای استقرار در این محدوده، متناسب با بافت غالب محله خواهد بود.
 
 صارمی در پایان افزود: در ادامه این بازدید ۳ ساعته، شهردار تهران، طی جلسه ای در منزل امام جماعت کن در دیدار با معتمدین محله، به تشریح طرح مذکور پرداختند که مورد استقبال اهالی قرار گرفت و نمایندگان اهالی نیز نقطه نظراتی را در این خصوص بیان کردندکه قرار شد، موارد بیان شده، در جریان تهیه طرح مدنظر قرار گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: