جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 21 شهريور 1401     
آغاز راه‌اندازی آسانسور برخی از ایستگاه‌های افتتاح شده متروی تهران

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، به موجب تلاش‌های صورت گرفته و اخذ تاییدیه از اداره استاندارد استان تهران، برخی آسانسورهای نصب شده در ایستگاه‌های شبکه مترو پایتخت بزودی راه اندازی خواهند شد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد که  پیرو بازدید ناظران بازرسی اداره استاندارد استان تهران از آسانسور ایستگاه اقدسیه و رفع ایرادات مورد نظر ایشان، تاییدیه آسانسور این ایستگاه در سامانه مربوطه ثبت و راه اندازی آن آغاز شد.
 
در همین زمینه بازدیدهای میدانی از آسانسورهای سایر ایستگاه‌های بهره برداری شده قبلی نیز به نوبت در دستور کار نمایندگان اداره استاندارد قرار داشته و به نظر می رسد ایستگاه های استاد معین، آزادگان، حبیب ا...، بزرگراه شهید صیاد شیرازی و نمایشگاه شهر آفتاب بزودی تعیین تکلیف شوند. 
 
گفتنی است علیرغم وجود ۱۸۰ دستگاه آسانسور فعال در خطوط یک، ۲ و ۵ شبکه متروی تهران که همگی در حال سرویس دهی هستند، حدود ۱۰۰ دستگاه آسانسور در خطوط ۳ ،۴ ،۶  و ۷ به دلیل عدم صدور تاییدیه اداره استاندارد که معیارهای خاص خود را برای بهره‌برداری از آسانسورها دارد، بلااستفاده مانده و تلاش برای رسیدن به نقطه نظر مشترک کارشناسان اداره استاندارد و شرکت متروی تهران با برگزاری جلسات هفتگی ادامه دارد. این در حالی است که هر آسانسور به قیمت امروز حداقل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه خرید، نصب و راه‌اندازی برای شرکت مترو در بردارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: