جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 20 شهريور 1401     
مدیریت هوشمند شهرها با نقشه‌های رقومی سه‌بعدی

به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به تهیه نقشه‌های رقومی سه‌بعدی شهرها با هدف اجرای بهینه مدیریت هوشمند اقدام کرده است.

 یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت گروه توسعه فناوری‌های ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات سخت‌افزاری و تجربه فنی، به صورت تخصصی نسبت به برداشت داده‌های رقومی شهرها و ارائه اطلاعات مکانی سه‌بعدی اقدام کرده است.

مدل‌سازی و شبیه‌سازی شهری سه‌بعدی می‌تواند به یک برنامه‌ریزی درست و اصولی و اتخاذ تصمیمات واقعی برای مدیریت شهرها بینجامد؛ چرا که این نقشه‌ها سطوح زمین، موقعیت‌ها، ساختمان‌ها، پوشش گیاهی، زیرساخت‌ها و عناصر چشم‌انداز و سایر اشیاء مرتبط مربوط به یک فضای شهری را به نمایش می‌گذارد.

نقشه‌ها از گذشته تا به امروز یکی از اصلی‌ترین ابزارهای مدیریت شهرها بوده‌اند. با گسترش و وسعت شهرها شناخت دقیق وضعیت بافت و توده‌های شهری به یک ضرورت و الزام بدل شده و نقشه‌های قدیمی و روش‌های سنتی این امر را غیر ممکن می‌کند.

در این شرایط استفاده از نقشه‌های سه‌بعدی به عنوان به‌روزترین ابزار تحقق این شناخت در سطح دنیا به کار گرفته می‌شود؛ نقشه‌هایی که تمام فضاهای شهری را به وسیله داده‌های رقومی و دیجیتایز شده نمایش می‌دهند و امکان تحلیل‌های متنوع مکانی را برای برنامه‌ریزان و مدیران شهری فراهم می‌کنند. این نقشه‌ها با کمک پهپادهای نقشه‌برداری و داده‌هایی که آنها ثبت و ضبط می‌کنند؛ تهیه می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: