جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 19 شهريور 1401     
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران خبر داد
توزیع عادلانه فضای سبز در تهران با احداث بوستان در مناطق کم برخوردارتر

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، گفت: با هدف توزیع عادلانه فضای سبز در شهر تهران پارک‌های محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مناطق کم برخوردارتر تهران احداث خواهد شد.

 علی محمد مختاری در مراسم افتتاح بوستان ایرانیان منطقه ۱۹، گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تحولی در نگرش موضوعات شهری اتفاق افتاده و به کیفیت و توسعه سازه‌ها، مبلمان شهری و فضای سبز شهر تهران توجه ویژه‌ای شده است. البته پرداختن به تامین منابع آبی یکی دیگر از موضوعاتی است که سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران بطور جد آنها را دنبال می‌کند.
 
وی ادامه داد: وزارت نیرو تعهد کرده برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر تهران از محل پساب اقدامات ویژه‌ای را انجام دهد و خوشبختانه در حال حاضر ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز برای فضای سبز شهر تهران آب غیر شرب است. قطعا تلاش خواهیم کرد تا سال ۱۴۱۰ برای آبیاری فضای سبز تهران ۱۰۰ درصد از پساب استفاده کنیم. در حال حاضر ۱۳۵ میلیون متر مکعب از چاه‌ها، ۱۴ میلیون متر مکعب از پساب و ۱۱ میلیون متر مکعب از محل روان آب‌ها برای آبیاری فضای سبز شهر تهران استفاده می‌شود. بی تردید با توافق وزارت نیرو برای استفاده از پساب می‌توان برداشت از منابع زیرزمینی را کاهش دهیم و به این ترتیب در موضوع فرونشت زمین نیز تاثیر مثبتی داشته باشیم.
 
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به ممنوعیت کاشت چمن در شهر تهران، گفت: ظرف ۱۰ روز گذشته بیش از ۱۰۰ هزار گونه گیاهی به صورت شبانه روزی و با کاری جهادی در بوستان ایرانیان کاشته شد. در تلاش هستیم در حوزه آب افزایش راندمان را محقق کنیم و از فناوری‌های نوین در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی و مصرف آب بهره بگیریم.
 
وی افزود: مسئله نگهداشت بوستان‌ها امر مهمی است که در دوره جدید مدیریت شهری به شکل جدی مد نظر قرار گرفته، همچنین در جهت رفع نیاز شهروندان، توسعه بوستان‌های مادر و کودک نیز در دستور کار قرار گرفته و این پروژه یکی از خدمات نوین شهرداری با هدف تحکیم بنیان خانواده در دستور کار قرار گرفته است.
 
مختاری تاکید کرد: امروز بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان با هدف تحقق عدالت در توزیع فضای سبز مناطق شهر تهران به بهره برداری رسید و بر اساس قولی که به شهردار تهران داده‌ایم ظرف چهار سال آینده در مناطقی که سرانه فضای سبز آنها پایین‌تر است یک متر به سرانه فضای سبز آنها افزوده خواهد شد تا توزیع عادلانه فضای سبز در تهران را رقم بزنیم. همچنین بیش از ۳۰ پروژه بزرگ مقیاس فرامنطقه‌ای را در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان به پروژه جنوب بزرگراه امام علی (ع) به طول دو کیلومتر اشاره کرد.
 
بهره برداری از ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی در ۱۱ نقطه تهران تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
 
وی ادامه داد: ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی که برخی از آنها در اختیار ارگان‌های مختلف بود و با دستور مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار گرفت بسترسازی آن تا آذر ماه انجام خواهد شد تا در همین ماه کاشت گونه‌های گیاهی در آن آغاز شود و تا ۱۵ اسفند ماه این ۱۵۰۰ هکتار در ۱۱ نقطه شهر تهران مورد بهره برداری قرار گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: