جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 شهريور 1401     
افزایش سرعت باد در استان‌های ساحلی دریای خزر

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش تلاطم، ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و بین ۱/۵ تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل و افزایش سرعت وزش باد هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از افزایش تلاطم، ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در نواحی ساحلی و بین ۱/۵ تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل و افزایش سرعت وزش باد از بعدازظهر شنبه (۱۹ شهریورماه) تا یکشنبه ( ۲۰ شهریورماه) در نواحی ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، استانهای گیلان، مازندران و گلستان خبر داد.
 
بر اثر این مخاطره خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در تردد های دریایی و خطر خسارت به شناورهای کوچک و سبک و تفریحی وجود دارد.
 
سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این مخاطره، محدودیت فعالیت های دریایی ازجمله فعالیت های تفریحی، تردد با شناورهای سبک و قایق های صیادی، تمهیدات پیشگیرانه از خسارات احتمالی را توصیه می‌کند.
 
هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: