جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 16 شهريور 1401     
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشریح کرد
آخرین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست آخرین اقدامات برای احیای دریاچه ارومیه را تشریح کرد .

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برداشت آب‌های ژرف در سیستان و بلوچستان و افتتاح طرحی در این زمینه، اظهار کرد: سه چاه آب ژرف بوده است که معاونت علمی ریاست جمهوری قرار بوده به صورت آزمایشی کار آن را انجام دهد و بعد برای آن تصمیم‌گیری شود. من این موضوع را پیگیری می‌کنم.
 
وی در پاسخ به پرسشی درباره امکان احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: دومین جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده است و صد میلیون مترمکعب آب از تصفیه‌خانه‌های شهرهای تبریز و ارومیه رها شده است. مشکل زاب هم که حل شود حتماً انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد کانی‌سیب انجام می‌شود.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود:جهاد کشاورزی استان باید تکالیف خود را در زمینه کشت‌های جایگزین و کشت‌های کم‌آب‌بر و رهاسازی به موقع آب انجام دهد و وزارت نیرو هم باید حقابه را بر سر تالاب باید تحویل دهد نه در مسیر.
 
وی یادآورشد: در تالاب انزلی هم تاکید رییس جمهوری بر حفظ اکوسیستم و احیای این تالاب است. یک قرارگاه جهادی تشکیل شده است و قرار است در یک بازه زمانی مشخص این امر را پیگیری کنند از جمله اینکه حریم تالاب مشخص شود که انجام شده است و نیز مباحث حقوقی و ادعای برخی در مورد مالکیت نیز در حال تعیین تکلیف است.
 
سلاجقه تاکید کرد: قرار شد تصفیه‌خانه‌های صومعه‌سرا، رشت و انزلی هرچه سریعتر کارشان انجام شود و راه بیفتند تا هیچگونه فاضلابی به انزلی وارد نشود. همچنین مدیریت جامع حوزه آبخیز مشرف به تالاب در حال انجام است و قرار است یک موج شکن که تالاب را با مشکل مواجه کرده حذف شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: