جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 شهريور 1401     
یک مسئول تاکید کرد:
محیط زیست در شرایط سختی به سر می‌برد

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این مطلب که محیط زیست در شرایط سختی به سر می‌برد، اظهار کرد: باید مدیران تصمیمات عاقلانه و مبتنی بر آمار و اطلاعات داشته باشند.

رضا انجم شعاع امروز ۱۶ شهریورماه در نشست منطقه ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور (منطقه سه) با اشاره به اقدامات دولت دکتر رئیسی در ادامه گفت: رویکرد جهادی و خدمت به مردم رویکرد دولت سیزدهم است و عدم اطلاع رسانی کامل خدمات به مردم، یکی از مظلومیت های دولت و محیط زیست است.
 
او درباره این گردهمایی گفت: این نوع برنامه ها برکات زیادی دارد زیرا در این جلسات مشکلات شناسایی و مورد بررسی قرار می گیرند و با تبادل نظر و ارائه الگوهای موفق مشکلات در حد ممکن حل و رفع می شود.
 
به اعتقاد معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، حوزه حقوقی این سازمان باید از حوزه های حقوقی سایر دستگاه ها قوی تر باشد.
 
او با بیان این مطلب که باید در تراز جمهوری اسلامی خدمت کنیم در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای محیط بان عنوان کرد: متاسفانه در چند هفته اخیر یک محیط بان در کرمانشاه به شهادت رسید و تعدادی نیز در این بازه در برخی از نقاط کشور دچار مجروحیت شده اند.
 
به اعتقاد انجم شعاع، مهمترین و با ارزش‌ترین سرمایه سازمان حفاظت محیط زیست نیروی انسانی آن است که باید با مهارت و روحیه جهادی به وظایف خود بپردازند.
 
او با اشاره به پژوهش ها در خصوص ویژگی سرمایه انسانی، اظهار کرد: یادگیری مداوم، استفاده بهینه از زمان، تصمیم گیری، روحیه همکاری، هوش هیجانی، خلاقیت و تاب آوری، انطباق پذیری، تغییر و تحول، پاسخگو و ... از جمله ویژگی های سرمایه انسانی هستند.
 
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تعداد کارکنان حفاظت محیط زیست کل کشور را ۷۲۰۰ نفر اعلام کرد و در ادامه گفت: متاسفانه برخی از کارکنان محیط زیست به جای پرداختن به کار و تلاش و خدمت و حفاظت از محیط زیست، بخش عمده وقت خود را تحت عنوان مطالبه در فضای مجازی می گذراند و این نشان دهنده ضعف ارتباط مدیران با کارکنانشان یا عدم نظارت بر همکاران یا عدم تقسیم کار یا از بیکاری برخی ها در فضای مجازی حضور دارند و ... است و این یکی از آسیب های سازمان حفاظت محیط زیست است. نوع نگاه و نوع نظارت مدیریت زمان برای خدمت به مردم داشته باشید.
 
او می افزاید: هر اقدامی در سازمان محیط زیست باید منجر به ارتقای عملکرد این سازمان شود و حتی حضور در فضای مجازی باید باعث ارتقای عملکرد سازمان محیط زیست شود.
 
انجم شعاع تاکید کرد: مدیران از اتاق های خود بیرون بروند و بر عملکرد همکاران خود نظارت کنند و نظارت جزو وظایف ذاتی سازمان محیط زیست است.
 
او با بیان این مطلب که محیط زیست در شرایط سختی به سر می برد، اظهار کرد: باید مدیران تصمیمات عاقلانه و مبتنی بر آمار و اطلاعات داشته باشند.
 
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خطاب به مدیران محیط زیست گفت: زمان بزرگترین سرمایه کشور است و وقت خود را به بطالت نگذرانید و مدیریت زمان برای خدمت به مردم در سرلوحه کار خود قرار دهید.
 
او با توصیه بر اینکه کارکنان محیط زیست باید بر رفتار خود کنترل داشته باشند، در ادامه عنوان کرد: تاب آوری در این سازمان باید در اوج خودش باشد. 
 
انجم شعاع خطاب به مدیران دستگاه ها اظهار کرد: کمیته سرمایه انسانی باید در استان ها فعال باشد و مدیران کل باید به سرمایه های اجتماعی خود توجه داشته باشند و همیشه یک گام از انتظارات کارکنانش جلوتر باشد و به رفاه کارکنان خود توجه ویژه ای داشته باشند ضمن آنکه به کارکنان خود احترام گذاشته و در آنها انگیزه ایجاد کرده و شادابی و طراوت را در بین کارکنان تزریق کنید.
 
او بر لزوم حفظ سرمایه اجتماعی تاکید کرد و می‌افزاید: نظام توسعه شایستگی را در دستور کار قرار دهید و در راستای پرورش مدیران جوان گام بردارید.
 
انجم شعاع داشتن سرعت و دقت در انجام کارها را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: حوزه مالی این سازمان باید از سلامت کامل برخوردار باشد و ریالی از منابع مالی صرف کارهای بیهوده نشود و مدیران بر این حوزه نظارت داشته باشند.
 
او در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همکاری با قوه قضائیه یکی از ویژگی های سازمان حفاظت محیط زیست است. حقوق بین الملل و دیپلماسی بین الملل مخصوصا در استان های مرزی باید تقویت شود.
 
به گفته معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سازمان حفاظت محیط زیست در بودجه هزینه ای اصلا قدرت مانور ندارد.
 
او با بیان این مطلب که بدنه کارشناسی سازمان حفاظت محیط زیست بسیار قوی است و مدیران با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتباط موثر داشته باشند، در ادامه تاکید کرد: سازمان باید به فناوری های روز مجهز شود و از این مهم گریزی نیست.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: