جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 14 شهريور 1401     
معاون وزیر کشور عنوان کرد
تحقق ۲۰ هزار میلیاردی اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل از سال گذشته تا پایان سال

 به گزارش عمران شهری تهرانی نیوز، معاون عمرانی وزیر کشور از تحقق ۲۰ هزار میلیاردی اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل از سال گذشته تا پایان سال خبر داد.

مهدی جمالی نژاد در آئین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، ماشین‌آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری، گفت: وزارت کشور در کنار وظایف خطیر در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و امنیتی تکلیف سنگینی در حوزه شهری و روستایی بر عهده دارد. هدایت و حمایت از بزرگترین خانواده اجرایی کشور نیز از مشمولیت‌های وزارت کشور است. خانواده‌ای که به صورت مویرگی در تمام کشور جریان دارد و بیشترین انسجام بعد از نهاد خانواده را در محلات کشور ایجاد می‌کند.
 
وی با اشاره به جمعیت شورایی کشور و همچنین ۷۰۰ سازمان و شرکت و ۳۵۰ هزار پرسنل در خانواده شهرداری‌های کشور، گفت: یک شهرداری بیش از ۳۸۰ ماموریت دارد که برخی از آنها بعضا کار یک وزارتخانه است. لذا راهبری و هدایت این خانواده متکثر با ذائقه‌های متفاوت به صورت با برنامه، اقدام بزرگی است که در راستای سند تحول دولت با عزمی جدی در حال پیگیری است.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: در سه حوزه هدایت، حمایت و نظارت سازمان شهرداری‌ها اقدامات گسترده‌ای را انجام داده که از جمله آنها می‌توان به ۱۱ عنوان لایحه، ۳۱ آئین‌نامه، ۵۹۵ بخشنامه، ۲۷۳ برنامه راهبردی و هشت سند آسیب‌شناسی اشاره کرد. همچنین در حوزه حمایت‌ها دو مسیر حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دنبال شده و بسترسازی و اصلاح قوانین و مقررات و اصلاح آئین‌نامه‌ها مربوط به دهیاری‌ها و همچنین تهیه و ابلاغ وظایف قابل واگذاری دستگاه‌های اجرایی به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها انجام شده است. امروز ۹۵ درصد کشور از خدمات روستایی استفاده می‌کنند. همچنین با ابلاغ قانون جدید روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار می‌توانند مجوز دهیاری دریافت کنند.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۹ تصویب و ابلاغ شد که می‌تواند تاثیرات بسزایی در درآمدهای شهرداری‌ها داشته باشد. قانون پسماند به گونه‌ای اصلاح شد که امکان ورود بخش خصوصی در این حوزه ایجاد شده که قطعا تاثیر خوبی به همراه خواهد داشت. در حوزه سخت افزاری نیز تامین تجهیزات عمرانی برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اقدام بزرگی بود که محقق شد، ۸۲۰ دستگاه ون، مینی‌بوس و اتوبوس را به شهرداری‌ها واگذار می‌کنیم در حالیکه از دهه ۸۰ به بعد چنین واگذاری را نداشتیم.
 
به گفته جمالی نژاد، همچنین قرارداد بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی منعقد شده که ۶۴۴ دستگاه در این مرحله واگذار خواهد شد. همچنین اعطای تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده در حال پیگیری است که تا کنون ۲۵۰۰ دستگاه نوسازی شده و ۱۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تا پایان سال نوسازی خواهد شد. سال گذشته ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل محقق شد و امسال نیز ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.
 
نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور پس از ۱۲ سال توقف
 
توسلی مهر مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل نیز در این مراسم ضمن قدردانی از اراده دولت به ویژه وزیر کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور پس از ۱۲ سال توقف، گفت: این توقف نوسازی ناوگان لطمه‌های بزرگی را در کشور به جا گذاشته اما خوشبختانه تصمیم بزرگی اتخاذ شد و در مدت زمان اندکی به اجرا درآمد که موجب رونق تولید و اشتغالزایی در کشور شد. منابع زیادی سالانه به دلیل فرسودگی ناوگان به هدر می‌رود به شکلی که سالی ۹۵۰ میلیون لیتر سوخت اضافه مصرف می‌شود و در طی هفت سال آینده ۶.۵ میلیارد دلار اضافه مصرف سوخت خواهد شد و این هزینه معطل تصمیمی بود که امروز عملیاتی شده است.
 
به گفته وی، بی تردید ماشین‌های فرسوده هشت برابر خودروهای معمولی آلودگی تولید می‌کند. لذا نوسازی این خودروها از اهمیت بسزایی برخوردار است. با توجه به اتفاقی که افتاده شاهد اشتغالزایی بیشتر خواهیم بود. به شکلی که در هشت ماه گذشته در ایران خودرو دیزل ۷۳۰۰ نفر در این مجموعه و شرکت‌های زیرمجموعه آن بکار گرفته شده‌اند و نسبت به سال گذشته ۲۵۷ درصد رشد تولید داشته‌ایم و سهم این شرکت در بازار خودروهای مسافری کشور ۸۱ درصد در حوزه اتوبوس و ۷۰ درصد در حوزه ون است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: