جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 شهريور 1401     
افزایش سرقت‌های خرد

سخنگوی فراجا بر ضرورت توجه به عدالت ترمیمی و باز اجتماعی شدن مجرمان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان در سومین نشست شورای عالی ستاد صبر با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالی است که با نصف این مبلغ می توان اقدامات موثر در حوزه پیشگیری انجام داد.

حاجیان، با بیان اینکه فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است، گفت:‌ در حال حاضر یک هزار و ۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری شده و کارشناسان آن تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی می‌کنند تا مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند.

سخنگوی فراجا افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه منجر شده است. علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات مراجعان را حل و فصل می‌کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تخصصی و نه تبلیغاتی در ترویج صلح و سازش افزود: صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

سخنگوی فراجا با تاکید بر تشخیص سریع کانون‌های بحران‌ها در اجتماع، اظهارکرد: در جرایم مختلف از جمله سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی، اگر کانون‌های سرقت، افراد آسیب‌زا و آسیب‌پذیر را بشناسیم در کنترل آسیب می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

بر اساس اعلام قوه قضاییه، حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و باز اجتماعی شدن مجرمان، تاکید کرد: هر چه در پیش رویدادها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویدادها گرفتاری کمتری خواهید شد؛ بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویدادها موثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاست‌های این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش رویم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: