جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 شهريور 1401     
محله «نفرآباد» با ساخت یک طبقه اضافه جان می‌گیرد

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۲۰ در مورد برنامه های شهرداری برای احیاء دوباره محله نفرآباد توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمد ناظم رضوی در مورد مصوبه کمیسیون ماده ۵ در مورد محله نفرآباد گفت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، شهردار تهران تاکید داشت که مشکل بافت های پیرامونی حرم عبدالعظیم حل شود و یکی از این مناطق که ۱۳ هکتار در مجاورت حرم قرار دارد؛ محله نفرآباد بود.
 
محله نفرآباد یکی از مناطق قدیمی و ریشه دار شهر تهران
 
وی با بیان اینکه محله نفرآباد یکی از مناطق قدیمی و ریشه دار شهر تهران است که در دهه های گذشته دچار فرسودگی شدید شده بود بگونه ای که بخش زیادی از این محله خراب شده است، افزود: براساس طرح شهری محله،  مردم بلاتکلیف بودند چراکه مجوز ساخت سه طبقه برای این محله داده می شد اما به دلیل هزینه های بالای ساخت و ساز، ساخت سه طبقه مقرون به صرفه نبود و اهالی محله انتقادات و مشکلات خود در این زمینه به نمایندگان شورا، مجلس، مدیران شهری و... منتقل کردند که نهایتا سازمان نوسازی شهرداری تهران،طرح شهری را مجددا بررسی کرد و در این راه با مدیران سازمان میراث فرهنگی جلساتی برگزار شد تا مشکلات مردم محله رفع شود که خوشبختانه جلسات و بررسی ها نتیجه داد.
 
اعطای تسهیلات بانک های  اطراف حرم برای توسعه نوسازی
 
شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به موافقت ساخت یک طبقه اضافه برای این محله گفت: خوشبختانه این مهم در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد و یک طبقه بیشتر در این محله ساخته خواهد شد و همچنین بحث اعطای تسهیلات بانک های  اطراف حرم برای توسعه نوسازی در دستور کار قرار گرفته است و این در حالی است که سازمان نوسازی، ۵ پروژه مسکونی در این محله پیش بینی کرده و همچنین ساخت دو پروژه پارکینک محلی،  یک پروژه زائر ساز  و زورخانه با کمک آستان و... برای احیا دوباره این محله در دستور کار قرار دارد.
 
ناظم رضوی با تاکید بر اینکه برنامه های محتلفی برای نفرآباد داریم تا این محله دوباره جان بگیرد، افزود: خط شش مترو در این محله توسعه خواهد یافت و همچنین با آبفا مذاکره شده و در حال طراحی شبکه فاضلاب هستند تا مشکل فاضلاب خانگی و روان آبهای این محله نیز حل شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: