جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 10 شهريور 1401     
معروف‌ترین قاتل‌های زنجیره‌ای دنیا

 روزنامه اعتماد: هنگامی که بحثی در مورد قتل‌های زنجیره‌ای و قاتلان در رسانه‌ها می‌شود، همیشه آمیزه‌ای از وحشت و انزجار وجود دارد، اما همچنین جذابیت عمیقی در مورد اینکه این افراد چه کسانی هستند و چه چیز باعث شده چنین کار‌های وحشتناکی انجام دهند، وجود داشته است. در این گزارش به چند نمونه از قتل‌های دهشتناک که قاتلان آن اکثرا مشکلات روحی و روانی داشتند اشاره می‌شود. 

جان وین گسی در سال ۱۹۶۸ به خاطر آزار و اذیت دو نوجوان مذکر دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم شد. او به خاطره نشان دادن رفتار مثبت از خود در زندان بعد از ۱۸ ماه آزاد شد و به جامعه برگشت. ۶ سال بعد ‌از آزاد شدن از زندان او ۳۳ مرد را به قتل رساند. این قاتل پس از آنکه مسافران پیاده را سوار می‌کرد آنها را به خانه‌اش می‌برد. ابتدا قربانیانش را شکنجه می‌داد، به آنها تجاوز می‌کرد و سپس به قتل می‌رساند. او در سال ۱۹۹۴ اعدام شد. 
 
جفری دمر طی سیزده سال ۱۷ مرد و پسر جوان را اسیر کرد. تجاوز، قطع عضو و انسان‌خواری از کارهایی بود که این قاتل با قربانیانش انجام داد. با وجود اینکه تعدادی از قربانیان او از دستش فرار کرده بودند ولی او هیچ‌وقت گیر نیفتاده بود تا اینکه یکی از قربانیانش از دست او فرار کرد و در راه یک ماشین پلیس را دید. پلیس را به خانه قاتل برد و پلیس دمر را دستگیر کرد. پلیس در خانه این قاتل فردی را پیدا کرد که هنوز زنده بود ولی روی سرش سوراخ‌های دریل وجود داشت. این قاتل در سال ۱۹۹۴ در زندان به دست یکی از هم سلولی‌هایش به قتل رسید. 
 
معروف‌ترین قاتل‌های زنجیره‌ای دنیا
 
تدباندی مردی خوش‌تیپ و بسیار جذاب بود. او در بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۸ بیش از ۳۰ زن و دختر را به قتل رسانده بود. البته بازجویان معتقد بودند که ۴۰ پرونده فقدان زنان دیگر هم کار این قاتل بوده است ولی او فقط به همان ۳۰ نفر اعتراف کرد. او خودش را به عنوان یک نویسنده جا می‌زد و در بعضی از موارد او به خانه زنان نفوذ می‌کرد و پس از شکنجه و تجاوز آنها را به قتل می‌رساند. این قاتل اعضای بدن مقتولان را به خانه خود می‌برد. پلیس بالاخره او را در سال ۱۹۷۹ دستگیر کرد و در سال ۱۹۸۹ او را اعدام کردند. 
 
گری ریجوی قاتلی است که در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ زنان زیادی را خفه کرد. آمار قربانیان او ۷۱ زن گزارش شده است. او با همکاری با پلیس از مجازات مرگ نجات پیدا کرد و در پیدا کردن محل جسد هر ۷۱ زنی که به قتل رسانده بود با پلیس همکاری کرد. این قاتل قربانیان خود را از میان فاحشه‌ها انتخاب می‌کرد و آنها را خفه می‌کرد و سپس به جسدشان تجاوز می‌کرد. با وجود آنکه در آزمایش‌ها مشخص شد او ضریب هوشی بالایی نیز نداشته است ولی به راحتی توانست سال‌ها از دست پلیس فرار کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: