جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 شهريور 1401     
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد
عملکرد ۴ برابری دولت سیزدهم در نوسازی بافت‌های فرسوده

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، آن‌طور که مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفته است بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی در محدوده هدف بازآفرینی شهری در حال ساخت است که نسبت به هشت سال گذشته عملکرد چهار برابری را نشان می‌دهد.

محمد آئینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده که وام نوسازی مسکن از محل تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ برای هر واحد در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرها۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان از این تسهیلات با سود صفر درصد پرداخت می‌شود. تاکنون از این محل بیش از ۲۷ هزار واحد به بانک مسکن معرفی شده‌اند در مجموع در این مدت بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که در مقایسه با هشت سال گذشته یک عملکرد چهار برابری است.
 
او هم‌چنین گفته است: آمار نشان از این دارد که در شهر تهران در ازای هر پلاک تخریبی پنج واحد آپارتمان مسکونی ساخت شده است که این عدد در کل کشور ۳ واحد مسکونی است. بنابراین هم واحدهای ناپایدار نوسازی شده و هم نیاز کشور به تولید مسکن تامین می‌شود.
 
ظرفیت ساخت ۵ میلیون خانه در کشور وجود دارد
 
دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بیان کرد: چنانچه همه دستگاه‌های مرتبط بسیج شوند، ظرفیت ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی وجود دارد. خوشبختانه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در دولت مردمی سیزدهم مورد توجه قرار گرفت و به عنوان یکی از چهار چالش اصلی بخش مسکن و شهرسازی در سند تحول مردمی به شمار می رود.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که سه بسته تشویقی جهت تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این سه بسته شامل تخفیفات اداری (تخفیف در هزینه‌های پروانه و تراکم ساخت)، کوتاه کردن زمان صدور پروانه ساخت و مجوزهای اداری و انشعابات و نیز اعطای تسهیلات مالی و مشوق‌های شهرسازانه می‌شود.
 
آئینی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه تسهیلات اداری تاکنون شهرداری‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و به طور میانگین ۸۲ درصد تخفیف به متقاضیان ارایه شده است. همچنین بر اساس پیگیری‌های انجام شده شهرداری‌ها موظفند زمان صدور پروانه را به یک ماه کاهش دهند.
 
وی در ادامه درباره تسهیلات مالی ارزان قیمت توضیحاتی ارایه کرد و گفت: همه تسهیلات، تخفیفات و تشویق‌هایی که برای سازندگان در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده برای فعالان در نوسازی بافت فرسوده هم دیده شده است.
 
به گفته آئینی در اعطای تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده شرایط چهارگانه مثل داشتن فرم ج سبز و یا سابقه سکونت و سابقه مالکیت و سرپرستی خانوار وجود ندارد، اما همه تشویق‌ها اعم از تخفیف در پروانه ساخت و بیمه و هر موضوع دیگری که در طرح ملی مسکن دیده شده، در نوسازی بافت فرسوده دیده شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: