به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: روند اخذ معاینه فنی سرویس مدارس در سالهای گذشته راضی کننده نبوده است.
وحید سرلک معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران در جلسه نخست «استقبال از مهر ۱۴۰۱» با اشاره به صدور برچسب سرویس مدارس گفت: ثبت نام و تأیید صلاحیت متقاضیان سرویس مدارس نیز درحال انجام است.
سرلک با بیان اینکه هماهنگی با آموزش و پرورش درحال انجام است تا مشکلی بهوجود نیاید، اظهارکرد: نقاط تجمعی که دارای کمبود سرویس در سالهای گذشته بودهاند، شناسایی شده تا مشکلات ازدحام مسافر و کمبود تاکسی رفع شود.
همچنین بهرام نکاحی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز با بیان اینکه باید طرحی نو در حوزه ترافیک و سرویس مدارس اندیشیده شود، افزود: آمادگی برای اثرات این رویداد (بازگشایی مدارس) در حوزه ترافیکی باید پیش از مهر وجود داشته باشد. او با تأکید بر اینکه مدل حمل و نقل دانش آموزی دارای ایرادات اساسی است، گفت: در تمامی دنیا شاهد سرویس مدرسه یا school bus هستیم اما در پایتخت ایران چنین چیزی وجود ندارد.
اجرای آزمایشی اتوبوس مدرسه در تهران
نکاحی اظهارکرد: طرح راهاندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر اجرا خواهد شد. باید برنامهریزیها بهگونهای باشد که سرویس دانشآموزی به سمت سرویس جمعی دانش آموزی حرکت کند.
روند اخذ معاینه فنی سرویس مدارس در سالهای گذشته راضی کننده نبوده است
سید رضا مفیدی سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه جلسه گفت: کیفیت معاینه فنی، اهمیت بیشتری نسبت به کمیت دارد، چرا که رییس پلیس راهور هم بر کیفیت تأکید دارد. همچنین از مراکز معتبر باید برای اخذ معاینه فنی، اقدام شود.
وی با بیان اینکه روند اخذ معاینه فنی سرویس مدارس در سالهای گذشته راضی کننده نبوده و طی دوران کرونا بدتر شده بود، افزود: درصد بالایی از اخذ معاینه فنی سرویس مدارس افت پیدا کرده است. باید امسال این تفاوت فاحش جبران شود.
مفیدی درباره هزینه معاینه فنی سرویس مدارس گفت: امروز تنظیم باد ۵۰ هزارتومان است اما برای معاینه فنی سرویس مدارس ۴۷ هزارتومان دریافت میشود بنابراین هیچ بهانهای درخصوص خدمات گران قیمت قابل قبول نیست.
سید صدرا خوش قدم، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان تهران در ادامه جلسه اظهارکرد: پیش از کرونا حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز با ۲۵ هزار خودرو به صورت رسمی از سرویس مدارس استفاده میکردند اما برای سرویس مدارس امسال تاکنون ۲۲ هزار دانش آموز ثبتنام کردند.
او با بیان اینکه نبود سرویس و رقابت باعث شده تا اکثر رانندگان به سمت تاکسیهای اینترنتی سوق داده شوند، افزود: نرخ گذاری فعلی برای متقاضیان سرویس مدارس به صرفه نیست و به همین خاطر ترجیح میدهند در تاکسی اینترنتی فعالیت کنند.
وی درباره چرایی کاهش ثبتنام دانش آموزان برای سرویس مدارس توضیح داد: از این طرف نیز خانوادهها اذعان دارند که هزینه سرویس مدارس بسیار بالاست. پیشنهاد میشود که طرحی اندیشیده شود تا دانش آموزانی که قادر به ثبتنام برای سرویس مدارس نیستند از حمل و نقل عمومی یا اتوبوس استفاده کنند.