جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 7 شهريور 1401     
معامله بزرگ نظامی ایران و روسیه شکل می‌گیرد؟

 همشهری: بعد از انتشار اخباری درباره فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، اکنون گفته می‌شود ایران در یک معامله پایاپای، به‌دنبال تبادل پهپادهایش با جنگنده‌های چندمنظوره سوخو-۳۵ روسیه است.

 
معامله بزرگ نظامی ایران و روسیه شکل می‌گیرد؟
 
پایگاه خبری مشرق نیوز در گزارشی با اشاره به‌احتمال تبادل تسلیحاتی ایران و روسیه نوشت: چند هفته‌ای است که موضوع فروش پهپادهای ایرانی به روسیه در رسانه‌ها و محافل تحلیلی آمریکایی داغ شده است.
 
همزمان، اخباری درباره احتمال دستیابی ایران به جنگنده‌های نسل جدید و قدرتمند سوخو-۳۵ روسی نیز به گوش می‌رسد. اما این اخبار شچه اندازه صحت و اهمیت دارند؟  نشریه آمریکایی1945 (19FortyFive) اخیرا طی مقاله‌ای تجمیعی تحت عنوان «آیا روسیه در ازای پهپادهای ایران جنگنده سوخو-۳۵ می‌دهد؟» به قلم «برنت ایستوود» دبیر دفاعی و امنیت ملی این نشریه، کارشناس تهدیدهای نوظهور و افسر سابق ارتش آمریکا، شماری از گزارش‌های مختلف با این موضوع در منابع مهم آمریکایی را جمع‌آوری و خلاصه‌سازی کرده و از آنها نتایج قابل‌توجهی گرفته است.
 
اگرچه نشریه۱۹۴۵، ادبیات قابل‌پیش‌بینی نشریه‌های آمریکایی علیه ایران و روسیه را به‌کار برده، اما خواندن گزارش آن خالی از لطف نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید، ترجمه گزارش ۱۹۴۵ است.
 
این نشریه با ادبیات ستیزه‌جویانه خود می‌نویسد:«به‌نظر می‌رسد 2حامی دولتی تروریسم می‌خواهند با هم سامانه هوابرد مبادله کنند. ایران و روسیه، در حال تهاتر پهپاد با جنگنده هستند. از یک‌طرف، پهپادهای ایران چشم روسیه را گرفته و از طرف دیگر، تهران به جنگنده‌های روسی مانند «سوخو-۳۵ فلنکر» علاقه دارد. تهران طی ماه جاری [آگوست۲۰۲۲] نخستین محموله از پهپادهایش را برای ارزیابی و آزمایش به مسکو فرستاد. همزمان، خلبانان ایرانی در روسیه دارند پرواز و کار با سوخو-۳۵ را می‌آموزند.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: