جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 مرداد 1394     
پژوهش های کاربردی دغدغه مدیریت شهری است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پژوهش های کاربردی و عملیاتی دغدغه مدیریت شهری است.

مهدی چمران در آستانه برگزاری همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک اظهار داشت: پژوهش های که برای قفسه کتابخانه ها صورت گیرد نمی تواند مسائل شهری را حل کند اگر چه پژوهش های نظری هم می تواند موثر باشد اما دغدغه مدیریت شهری پژوهش های کاربردی است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری با مسائل زیادی از جمله خدمات شهری و مسائل زیست محیطی در ارتباط است و قاعدتا مسائل مهم پژوهشی باید کاربردی باشند تا بتوان به آن تکیه کرد و بر اساس این پژوهش ها در کاهش یا رفع مشکلات اقدام نمود.

چمران ادامه داد: در شورای شهر هم تلاش کرده ایم که به پژوهش های کاربردی توجه ویژه داشته باشیم به صورتی که این مهم در برنامه و بودجه لحاظ و مرکز پژوهش ها با بررسی کمیسیون تلفیق در شورا تصویب شد.

وی ادامه داد: حتی از مرکز پژوهش ها خواستیم که در تمام جلسات شورای شهر حضور داشته باشند و از نزدیک با دستور جلسه هماهنگ و در بررسی ها اعلام نظر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر آب و هوا به عنوان مشکلات مهم و اساسی شهر تهران مطرح است و باید در این زمینه تحقیقات کاربردی صورت گیرد که بتوان با عملیاتی کردن آن به نتایج مثبتی در جامعه دست یافت.

وی همچنین به طرح های پژوهشی کوتاه و بلند مدت اشاره کرد و بیان داشت: قطعا پژوهش های که بلند مدت باشد برای شورای شهر در اولویت است و تلاش کرده ایم که بسترهای این مهم در مدیریت شهری ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک اشاره کرد و بیان داشت: این همایش علمی می تواند ظرفیت خوبی برای گفتمان سازی بین دانشگاه، پژوهشگران و مدیریت شهری باشد.

چمران ادامه داد: در این زمینه مهم است که مشکلات شهر دیده شود و از مسائل شعارگونه بپرهیزیم و به جنبه علمیاتی و علمی با توجه به ظرفیت ها و مسائل فرهنگی دقت نظر داشته باشیم.

همایش علمی آسمان آبی، زمین پاک با محوریت چهار گانه "مدیریت بهینه پسماند"، "توسعه و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک"، "اخلاق و رفتار شهروندی" و "ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی، زمین پاک" 14 مردادماه سال جاری به همت مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران در تالار ایوان شمس برگزار می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: