جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 مرداد 1401     
زاکانی: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها اختیارات را محدود نمی‌کند

 به گزارش تهرانی نیوز، شهردار تهران در واکنش به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها گفت: نباید به این قانون نگاه صفر و صدی داشته باشیم؛ دست مجلس برای تصویب آن درد نکند.

علیرضا زاکانی در واکنش به ابلاغ "قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و برخی انتقادات اعضای شورای شهر تهران درباره کاهش اختیارات شورا در تعیین عوارض شهری و سپردن این مسئولین به شکلی به وزارت کشور گفت: تصور نمی‌کنم این طور باشد که محدودیت برای شهرداری‌ها ایجاد شود. این قانون اختیارات شهرداری ها و شوراها را محدود نمی‌کند.  فکر می‌کنم این قانون به تامین درآمد شهرداری ها کمک خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: نباید به این قانون نگاه صفر و صدی داشته باشیم، دست مجلس هم درد نکند.
 
 اخیرا مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور از تصویب و ابلاغ "قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها" خبر داد و آن را نقطه عطفی در حمایت از مدیریت شهری و روستایی و شناسایی درآمدهای پایدار برای شهرداری ها و دهیاری ها عنوان کرد.
 
وی در تشریح برخی دستاوردهای مهم قانون، درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را ایجاد بستر مناسب در زمینه مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوص در پروژه‌های شهری و روستایی و امکان پیش بینی وضع عوارض و بهای خدمات در صورت بهره مندی از خدمات شهری و روستایی در محدوده و حریم شهر و روستا، برشمرد.
 
پیشتر مهدی چمران، ریاست شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به قانون درآمدهای پایدار شهرداری ها گفته بود: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری که به تصویب رسیده است ما روی تعیین عوارض که به شکلی از شوراها گرفته شده و به وزارت کشور داده شده است انتقاد داریم.
 
 لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جلسه اول تیرماه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با توجه به اصلاحات به عمل آمده و تائید شورای نگهبان مبنی بر عدم مغایرت با موازین شرع و قانون اساسی، نهم مرداد ماه جاری از سوی رییس مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور ابلاغ و ۱۱ مرداد ماه جهت اجرا به وزیر کشور ابلاغ شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: