جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 مرداد 1401     
چین هشدار خشکسالی ملی صادر کرد

 

دولت چین باتوجه به آتش‌سوزی‌های اخیر در این کشور، هشدار خشکسالی ملی صادر کرده است.

در حالیکه مقامات چین با آتش‌سوزی جنگل‌ها مبارزه می‌کنند، و تیم‌های متخصص در این کشور در حال تلاش برای جلوگیری از ازبین رفتن محصولات هستند، دولت چین اولین هشدار خشکسالی ملی خود را در سال جاری صادر کرده است.

 به گزارش رویترز، همچنین روز جمعه به وقت محلی سی‌امین روزی است که مرکز ملی هواشناسی چین سی هشدار قرمز درجه حرارت بالا را تمدید کرده است.

 

البته پیش‌بینی‌های دولتی در چین می‌گویند که موج گرمای کنونی که چین را درنوردیده، از ۲۶ آگوست کاسته خواهد شد. هشدار زرد خشکسالی ملی در چین پس از آن اعلام شد که مناطقی از سیچوان در جنوب غربی تا شانگ‌های در دلتای یانگ تسه هفته‌ها گرمای شدید را تجربه کردند و مقامات دولتی هم بار‌ها تغییرات آب و هوایی جهانی را دلیل آن دانستند.

 

هشدار زرد دو درجه کمتر از جدی‌ترین هشدار در مقیاس پکن است. شبکه دولتی چین هم روز جمعه اعلام کرد که ۶۶ رودخانه در ۳۴ شهرستان در منطقه جنوب غربی چونگ کینگ خشک شده است. این در حالیست که منابع محلی ساعاتی پیش اعلام کردند روستا‌های استان چینگ‌های در شمال غرب چین تحت تأثیر باران سیل آسا قرار گرفته‌اند و بر اثر آن دست‌کم ۱۷ نفر کشته شدند.

 

همچنین در این منطقه هزاران نفر در جریان تخلیه و جستجو برای یافتن مفقودان در پی رانش زمین و باقی ماندن گل و لای بر اثر وقوع سیل در تلاش هستند، و سیل ساختمان‌ها را ویران کرده و دو ساختمان را به کلی از بین برده است.