جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 مرداد 1401     
بازگشت بانک‌های بزرگ آمریکایی به تجارت با روسیه

 

با وجود تحریم‌ها علیه روسیه، بانک‌های بزرگ آمریکایی به بازار اوراق قرضه دولتی و تجارت با شرکت‌های روسیه بازگشته‌اند.

بانک‌های بزرگی از جمله «جی‌پی مورگان چیس»، «بانک آمریکا»، «سیتی‌گروپ»، «دویچه بانک»، «بارکلیز» و «جفریز» با احتیاط به بازار اوراق قرضه دولتی و تجارت با شرکت‌های روسیه بازگشته‌اند.

 

به گزارش رویترز، بازگشت بانک‌های بزرگ آمریکایی به تجارت با روسیه پس از ممنوعیت معاملات به عنوان بخشی از تحریم‌های مسکو به دلیل درگیری‌های اوکراین است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا قبلاً تنها به بانک‌ها اجازه داده بود که معاملات شفاف و تسویه حساب با اوراق بهادار روسیه را در صورتی تسهیل کنند که به دارندگان آمریکایی کمک کند تا از شر آن‌ها خلاص شوند.

 

بانک‌های «آمریکا»، «بارکلیز»، «سیتی» و «جی‌پی مورگان» از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرده‌اند.

 

این در حالی است که شرکت سرمایه‌گذاری «کینگدام هولدینگ» عربستان نیز در فاصله ماه‌های فوریه و مارس مخفیانه در ۳ شرکت نفت و گاز روسی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

 

عربستان سعودی و دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس تاکنون تلاش کرده‌اند در مورد جنگ اوکراین موضعی بی‌طرف را داشته باشند که خشم برخی مسئولان غربی را در تلاششان برای منزوی کردن روسیه از نظر اقتصادی پس از حمله به اوکراین در ماه فوریه برانگیخته است.

 

درپی تحریم‌ها علیه روسیه، میزان صادرات گاز از خط لوله اصلی نورد استریم یک که گاز اروپا را تأمین می‌کند به ۲۰ درصد ظرفیت آن کاهش یافته است. کارشناسان اقتصادی هشدار می‌دهند تعرفه‌های اضافی بر مصرف گاز باعث سرعت گرفتن افزایش تورم در بزرگترین اقتصاد اروپا خواهد شد.