جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 مرداد 1401     
چرخه معیوب انعقاد قراردادهای ترکمانچای

 

برنامه مجله فوتبالی، با موضوع بررسی قراردادهای هنگفت در فوتبال ایران و نحوه صعود تیم ها به لیگ قهرمانان آسیا روی آنتن رفت.

برنامه مجله فوتبالی شبکه خبر از ساعت ۲۲ و ۳۰روی آنتن رفت. ابتدا نتایج مسابقات فوتبال لیگ‌های اروپا پخش شد و پیمان اسدیان مجری امشب برنامه نتایج را به طور کامل خواند.

چند خبر کوتاه از فوتبال داخلی پس از اخبار فوتبال خارجی پخش شد.

امروز دادگاه CAS باشگاه استقلال را به پرداخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار یورو به آندره آ استراماچونی محکوم کرد و گزارشی از جدیدترین اتفاق تلخ فوتبال پخش شد.

 

محمد جواد واحدی در بخش دیگری استدیو، این پرونده را به طور کامل بررسی کرد. استقلالی‌ها معتقد بودند ۵۰۰ هزار یورو باید پرداخت کند، اما استراماچونی یک میلیون ۶۰۰ هزار یورو درخواست کرده بود. با این حال دادگاه CAS استقلال را یک میلیون ۳۰۰ هزار یورو محکوم کرد که با توجه به هزینه وکیل و جریمه دیرکرد به همان مبلغ استراماچونی نزدیک می‌شود. البته استقلالی‌ها پس از رهایی از این پرونده باید خود را آماده پرونده ۹ میلیون یورویی شکایت پادوانی کنند.

 

چرخه معیوب بستن قراردا‌های خارجی که باعث می‌شود تیم‌های ایرانی معمولا در دادگاه‌ها بازنده شوند و مبالغ سنگین پرداخت کنند هم بررسی شد. امید روانخواه پیشکسوت باشگاه استقلال به صورت تصویری روی خط برنامه آمد تا درباره این چرخه معیوب صحبت کند. روانخواه گفت: همه می‌دانند که چقدر فوتبالمان در سال‌های اخیر از این پرونده‌ها آسیب دیده است. ما باید بدانیم که قوانین فیفا به نفع مربیان و بازیکنان نوشته شده و در بیشتر مواقع باشگاه‌ها بازنده می‌شوند. البته مدیران باشگاه‌های ما هم نمی‌توانند از قرارداد‌هایی که می‌بندند مراقبت کنند. به دلیل اینکه دانش فوتبالی وجود ندارد و همه باشگاه‌ها با یک فرم ثابتی که از سازمان لیگ می‌گیرند برای همه بازیکنان قرارداد می‌بندند. در حالی که در باشگاه‌های بزرگ دنیا، قرارداد بازیکنان مختلف با هم متفاوت است و هیچ قراردادی شبیه به هم نیست.

 

روانخواه افزود: من از هم صنف‌های خودم می‌خواهم دانششان را به روز کنند. فوتبال ما در پایین سطح ممکن است و پایین‌تر از این ممکن نیست. ما می‌توانستیم این پول را بابت دو سال به استراماچونی پرداخت کنیم، اما با پرداخت نکردن به موقع، باعث شد کل پول را بابت کار نکرده به او پرداخت کنیم. من می‌دانم در زمان مربیگری استراماچونی، پول قرارداد او در باشگاه وجود داشت، اما به او پرداخت نشد و حالا باید کل پول را به او بدهیم در حالی که از او استفاده نکردیم.

 

گزارشی هم از اعتراض به داوری‌های لیگ در هفته نخست، و حواشی بازی‌های این هفته هم روی آنتن رفت.

 

لیگ قهرمانان آسیا این فصل برگزار نخواهد شد و سال دیگر برگزار می‌شود.‌ای اف سی هم از کشور‌ها خواسته تا سازوکار معرفی تیم‌ها به لیگ قهرمانان آسیای سال آینده را با توجه به اینکه امسال برگزار نمی‌شود اعلام کنند.

 

زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای روی خط برنامه آمد و گفت: ما با باشگاه استقلال جلسه‌ای برای صدور مجوز حرفه‌ای داشتیم، زیرا با توجه به اینکه استقلال قهرمان فصل گذشته بوده، به احتمال زیاد، یکی از سهمیه‌ها برای باشگاه استقلال خواهد بود و اولین باشگاهی که با آن جلسه گذاشتیم، استقلال بود. صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه را به طور جدی‌تر دنبال می‌کنیم. البته قهرمان این فصل هم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیای سال آینده حضور خواهد داشت، اما سازوکار قطعی هنوز مشخص نیست و در آینده اعلام می‌کنیم تا چهار سهمیه ما مشخص شود که کدام تیم‌ها خواهند رفت.