جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 مرداد 1401     
رقابت و کیفیت خودروهای داخلی هر دو باید تصحیح شوند

 

به گزارش خبرنگار تهرانی نیوز،رئیس پلیس راهور فراجا ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تشبیه چنین روزی با روزهای پر هیاهوی قبل از انقلاب اسلامی و همچنین دوران 8 سال دفاع مقدس  و نقش بسیار مهم خبرنگاران در آن دوران اشاره . تقدیر و تشکر نمودند و همچنین یاد ، نام  و خاطره شهید صارمی را نیز که در چنین روزی به درجه شهادت نائل گردیند را گرامی داشتند .

سردار سید کمال هادیانفر در این نشست که به مناسبت روز خبرنگار برگزار گرده بود ضمن تشکر از تمامی خبرنگاران گفتند: خبرنگاران تمامی سرمایه های اصلی کشور در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می باشند آنها هستند که همیشه صادقانه و عاشقانه با تمامی فشارهایی که بر روی دوش خود احساس می کنند بازهم  جان فشانی کرده و خبرهای درست و صحیح را برای مخاطبین بیان می‌کنند و باعث امید و امنیت در میان مردم  نیز می شوند و باورهای مردم را به سمت وسویی درست هدایت می کنند  همچنین نقش  آنان را انکار ناپذیر دانسته و گفتنند خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوششان نهاده شده است . ایشان از برگزاری این نشست به عنوان تجلیل روز خبرنگار از کنار هم دیدن تمامی خبرنگاران و صمیمت میان آنها ابراز  خوشحالی و خورسندی نمودند.

وی با اشاره به این موضوع که رقابت در تمامی حوزه های کاری وجود دارد مخصوصا حوزه خبر ادامه دادند، مادامی که پلیس ،  خبرنگاران و مردم در کنار همدیگر به رقابتی درست و دوستانه ادامه بدهیم مطمنا  به تمامی اهداف خود نیز خواهیم رسید .

رئیس پلیس راهور در ادامه تصریح کردند : پلیس راهور حوزه ای کاملا متفاوت از تمامی امور کشوری است جایی که ما در درون آن قرار داریم بسیار حائز اهمیت می باشد و تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد زیرا ما در تمامی موارد کاری خود و فعالیت همکارانمان با جان انسان ها در ارتباطی مستقیم و تنگاتنگ قرار داریم و نجات جان مردم در اولویت فعالیت پلیس راهور
می باشد. ما در همین لحظه که در کنار هم نشسته ایم و مشغول صحبت هستیم شاهد تصادفات بی شماری در جاده ها و از دست دادن عزیزانمان و یا مصدومیت افراد هستیم .در همین لحظه فقط خدا می داند چند نفر از هم وطنان ما جانشان را از دست داده اند، حال می خواهد از اشتباه فردی باشد، می خواهد ایمن نبودن خودرها باشد که ما مدتهاست تاکیید زیادی برای تغییر روش خودروسازان و بالا بردن سطح ایمنی خودروهای خود هستیم و یا حتی ایمن نبودن راهها و جاده ها ، ناشناس بودن مناطق حدثه خیز و یا نبودن امکانات مناساب راهنمایی و رانندگی مانند دوربین های نظارتی صحیح و یا نبودن تیم های گشت مناسب در راههای صعب العبور کشور، همگی این موارد دارند هدایت کننده ما  به سمتی هستند که روزانه شاهد بیشتر شدن آمار تصادفات هستیم و  اگر تغییری در رویکرد تمامی موارد گفته شده دیده نشود هیچ کاری از دست کسی بر نخواهد آمد.  

وی گفت: ما به همین دلیل دنبال اجرایی کردن هرچه بهتر و سریعتر طرح هایی همچون طرح کوچه نجات هستیم تا بتوانیم جان بیشتری از هموطنان خود را که در هنگام حادثه دچار مصدومیت می شوند نجات دهیم، چه آنهایی که در هنگام انتقال به بیمارستان ها و مراکز درمانی به علت به موقع نرسیدن خودروهای امدادی فوت می کنند ، چه مصدومینی که در بیمارستان به علت چند دقیقه زودتر نرسیدن جان خود را از دست می دهد و چه فرادی که بعد از حادثه دچار مصدومیت شده و مجبور هستند سالیان سال با عوارض این جانی و مالی این تصادفات زندگی کنند . شاید در دنیای واقعی شنیدن این گونه مسائل بسیار عادی به نظر برسد اما برای ما که در دل این حوادث هستیم بسیار ناراحت کننده و رنج آور است.

سرارد هادیان فر افزود: : اعتقاد بنده بر این است که در حال حاضر ما نباید با یکدیگر تعارفی برخورد کنیم و مرتبا در حال تمجید و تشکر از یکدیگر برآییم بلکه باید تمامی تعارفات در این ضمینه را کنار گذاشته و به فکر یک راه حل مناسب ببرآییم تا بعد از این دیگر کمتر شاهد حوادث ناگوار درون جاده ها باشیم.

 وی تاکیید کرد، 80درصد راههای ما نایمن هستند ، سبد خودرویی ما  مانند دهنه قیفی شده که در انتهای این قیف هیچکس در صدد درست کردن آن نیست به همین دلیل است که همان خودرو وقتی درون جاده قرار میگیرد به علت نداشتن ایمنی مناسب تصادف کرده و جان چندین نفر را در لحظه می گیرد.  

 رئیس پلیس راهور با ادامه سخنناش و تاکید بر موضوعیت جلسه ادامه داد : ما در هر لحظه درون جاده های کشور شاهد از دست دادن هموطنان عزیزمان هستیم،  بنده بارها گفته ام و باز هم تاکیید می نمایم  موردی که وقتی دو خودرویی که به لحاظ ایمنی و استاندارد نمره کامل قبولی را گرفته و حتی در بعضی مراکز معاینه فنی نیز مورد تایید  واقع شده اند در جاده با هم برخورد میکنند و در لحظه منفجر می شوند و تمامی سرنشینان این خودروها در آتش می سوزند چیست؟ و چرا  هیچ فرد و یا ارگانی هنوز پاسخگوی این مسئله نشده است؟ ما از این گونه تصادفات در جاده های خوزستان ، کردستان و حتی محور سمنان را به کرات شاهد هستیم. وی با مثال زدن بیماری کرونا نیز گفت:  ما چطور می توانیم با ویروسی مانند کرونا مقابله کنیم و روش زندگی مردم را تغییر بدهیم تمیم امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با این ویروس منحوس را فراهم کنیم اما هنوز نتوانسته ایم برای معزل بزرگ تصادف ناشی از ایمن نبودن خودروها و جاده های کشو کاری را انجام دهیم پس این همه هزینه ای که برای این بخش در نظر گرفته شده و می شود کجاست؟ ما نیز مانند ستاد مقابله با کرونا در قبال جان هموطنانمان در تصادفات مسئولیم.

 وی در ادامه اضافه کرد:  در  ۸ سال گذشته هیچ اقدامی صحیح و مناسبی در خصوص نوسازی و تجهیز جاده های کشور و محورهای مواصلاتی و بالابردن ایمنی خودرهای داخلی صورت نپذیرفته است ، طبق ماده ۱۲۸ قانون اسلامی ما هنوز راه علاجی را برای این امر مهم پیدا نکرده ایم.

وی تاکید کرد، ما با ساده ترین روش های ممکن می توانیم تمامی موارد ذکر را جامع عمل بپوشانیم و این نیز به یک اراده قوی نیاز دارد که خبرنگاران باید این نقش مهم را بر عهده گرفته و زبان مردم بوده و مطالبات مردم را بیان کنند.

 سردار هادیانفر با کمال ناراحتی ادامه دادند، آستانه صبر من در این خصوص دیگر تمام شده است زیرا هنوز با این حجم از تذکر و فشار هیچ اقدام مناسبی را مشاهده نکرده ایم و همه ادعای انجام دادن آن را دارند ولی هیچ خبری از هیچ کجایی نیست !!!!

سردار ادامه دادند : ما در سالهایی که واردات خودرو به کشور صورت می گرفت شاهد کاهش آمار تصادفات و جانباختگان بودیم . وقتی بحث اسقاط خودرو نیز به میان می آید ، ما دوباره به همان مشکل نبودن ایمنی لازم خودرو مواجه می شویم و میبینیم همان خودروی که باید اسقاط می شد در مراکز معاینه فنی به راحتی تاییده گرفته و درون جاده تردد می کنند و همان خودرو نیز باعث تصادفات و کشته شدن هموطنان عزیزمان نیز می گرددد. نارضایتی از بخش خودرو سازی تنها منوط به ما  نمی باشد مقام معظم رهبری نیز در سال گذشته صراحتا اعلام کردند که از بخش خودروسازی داخلی ما به هیچ عنوان راضی نیستند و از زمان تا کنون هنوز هم هیچ اقدام درستی از سوی خودرسازان صورت نگرفته است . ما قرار بود هر سه ما یک بار شورای عالی تصادفات داشته باشیم پس چه شد ؟ چرا تا کنون این شورا برگزار نگردیده است و حتی یک نفر هم دنبال این جریان را نگرفته است ؟ این وظیفه دولت است تا تمام نقاط حادثه خیز کشور را شناسایی کند، تا منابع انسانی درست را برای موارد لازم آموزش دهد ، گشت های مناسب در تمامی راههای کشور قرار دهد و این مطالابات چیز های کمی نیستند !!!

هادیان فر گفت: برای مثال ما توانسیتیم برگ سبز خودرو را از سبد مردم کشور حذف کنیم با این طرح ما حود 60 درصد از هزینه های افراد را که بابت خودرو به دفاتر ثبت اسناد پدراخت می کردند رااز میان برداشتیم تا به نفع مردم باشد . در بحث ترخیص خودرو نیز ما تمامی سعی خود را کردیم تا مردم هرچه سریع تر و در کمترین زیمان ممکن بتوانند خودروهای خود را از پارکینگ های توقیفی خارج کنند.

سردار هادیانفر در پایان سخنانش گفتند: بنده معتقدم ما مکلف هستیم که ظرفیت مردم در این زیمنه را تامین کنیم و در این امر نقش خبرنگاران کم نیست . ما می خواهیم خودروهای ایمن تری برای مردم تولید کنیم ، ما می خواهیم جاده های ایمن تر و مناسب تری را برای مردم بسازیم ، ما باید به اصلاح یک سریع قوانین برآییم ، اقدامات عقب افتاده را انجام دهیم و در مهلت برنامه هفتم توسعه همه ما باید یک دل و یکسو شده تا بتوانیم تمامی آمارهای تصادفات و جانباختگان را به کمترین حد ممکن برسانیم .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: