جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 مرداد 1401     
تزریق دز یادآور واکسن کرونا باید ادامه داشته باشد

 

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تشریح وضعیت کرونایی استان از عموم مردم خواست نسبت به تزریق دز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی اعلام شده ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و ۱۰ شهرستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

وی افزود: در هفته گذشته ۷۱۳ مورد به ویروس کرونا مبتلا، ۲۰۱ مورد بستری و ۵ نفر نیز متأسفانه بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان باختند که این موضوع نشان از ضرورت تکمیل پوشش واکسیناسیون دارد.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تزریق دُز یادآور تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۴۸ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۵۶۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل، ۲ هزار و ۹۰۵ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در هفته گذشته اقدام به تزریق واکسن کردند.

 

مدرس خیابانی در ادامه با بیان اینکه اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون درحاشیه شهر، مراکز پر جمعیت و ادارات نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش میزان تزریق واکسن شده است،افزود: راهکار اساسی برای کنترل ویروس کرونا اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی، اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون و استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی است.

 

نماینده عالی دولت در استان، همچنین بر استفاده از ظرفیت صدا سیما، علما، روحانیون، ائمه جمعه، صاحبان کلام و نهادهای فرهنگی برای ترغیب جامعه به تزریق واکسن کرونا تأکید کرد و افزود: خوشبختانه میزان ابتلا نسبت به هفته گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته اما این روند شکننده بوده و باز هم جدی گرفتن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق دٌز یادآور گامی اساسی در مبارزه با ویروس کروناست.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خواهد بود، تأکید کرد که تهویه کلاس‌ها همچنین تزریق دُز یادآور واکسن برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار یادآور شد که شعب بانک توسعه تعاون، صادرات، قرض‌الحسنه مهر ایران، ملی، پست بانک بیشترین میزان تزریق واکسن را داشته‌اند.