جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 مرداد 1401     
اعلام رسمی خشکسالی در برخی مناطق انگلیس و احتمال جیره بندی آب

 

مقامات انگلیس در هشت منطقه از این کشور خشکسالی طولانی مدت اعلام کردند و هشدار دادند ممکن است مجبور به جیره بندی آب شوند.

گروهی از مقامات و کارشناسان در انگلیس اعلام کردند در هشت منطقه از این کشور ممکن است مردم مجبور به تحمل خشکسالی طولانی مدت و جیره بندی آب شوند.

 

به گزارش پایگاه خبری نشریه گاردین، پس از نسشت کارشناسان در انگلیس، خشکسالی در مناطق وسیعی از این کشور به طور رسمی اعلام شد. طولانی شدن شرایط خشکسالی و نیز عدم بارندگی‌های قابل توجه در تابستان موجب شده تا مقامات انگلیس بر آن شوند خشکسالی وسیع در این کشور را رسماً اعلام کنند.

 

طبق اسناد و شواهد هواشناسی ممکن است خشکسالی در بخش‌های دیگری از انگلیس هم گسترش پیدا کند.

 

مقامات انگلیس هشدار داده اند با ادامه روند فعلی ممکن است مجبور به جیره بندی سراسری آب در این کشور شوند. به همین دلیل از شهروندان خواسته اند از استفاده کردن از آب لوله کشی برای شستن ماشین و سایر موارد غیرضروری جداً خودداری کنند. مسئولان همچنین هشدار داده اند در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های مصرفی شاید مجبور شوند از روش‌های سختگیرانه دیگری استفاده کنند.

 

در جلسه‌ای که با حضور مسئولان و مقامات انگلیس برگزار شد همچنین هشدار داده شده که انتظار می‌رود با پیشرفت خشکسالی در این کشور، صنعت کشاورزی با مشکلات جدی مواجه شود و امنیت غذایی شهروندان را به خطر بیاندازد.

 

بسیاری از کشاورزان نگرانند که سال آینده نتوانند محصولات خود را کشت کنند و ممکن است سال ۲۰۲۳ پیامدهای ناگواری برای کشاورزی انگلیس به همراه داشته باشد.

 

در روز‌های اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داده است که خشکسالی کنونی در قاره اروپا می‌تواند شدیدترین خشکسالی طی ۵۰۰ سال اخیر در این قاره باشد. مسئولان این کمیسیون هشدار داده‌اند که خشکسالی در اروپا هنوز به اوج خود نرسیده و ممکن است ۴۷ درصد از مساحت این قاره را در بربگیرد.

 

ایتالیا، جنوب فرانسه و بخش‌های زیادی از اسپانیا و پرتغال به طور خاص تحت تاثیر خشکسالی کنونی در اروپا قرار گرفته‌اند. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های اروپایی طی هفته‌های گذشته چند موج گرمای شدید را تجربه کردند.