جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 مرداد 1401     
عطش برای دیده شدن؛ هالکی که ساختیم چقدر واقعی است؟

یک روانشناس اجتماعی گفت: افراد دارای خلاء عاطفی به دنبال موفقیت‌های ساختگی برای مطرح کردن خودشان هستند.

 

ایمانی، روانشناس اجتماعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برخی افراد با خلا‌ءهای عاطفی فراوان روبرو هستند، متاسفانه رفتار‌های این افراد به نوعی نابهنجار است.

او ادامه داد: نحوه کسب موفقیت برای این افراد شامل ۲ مرحله ساختگی و واقعی است. رفتار‌های اصولی برای این افراد توام با زحمت و رنج است.

این روانشناس گفت: افرادی که خلاء عاطفی دارند، دارای گره ذهنی هستند و به نوعی از جامعه طرد شده‌اند، به همین دلیل دنبال موفقیت‌های ساختگی برای نمایش دادن هستند و رفتار‌ و خصوصیات آنها غلو آمیز است.

او بیان کرد: برای مثال هالکی که ساختیم، چقدر واقعی است!. آیا فردی که در ورزش به موفقیت می‌رسد، چنین رفتار‌های غیر اصولی از خود نشان می‌دهد؟.

ایمانی ادامه داد: چنین افرادی را غیر اجتماعی می‌نامیم. این افراد برای جامعه و جوانان، به شدت آسیب زا هستند؛ اشخاصی که آن‌ها را دنبال می‌کنند هم، افرادی با درصد آسیب پذیری بالا هستند.

ایمانی درباره خصوصیات افرادی که بلوغ فکری رسیده اند، توضیح داد: افرادی که دارای قدرت تفکر هستند و به بلوغ فکری رسیده‌اند برای زندگی خودشان راه‌های درست‌تر و بهتری را دنبال می‌کنند؛ در نتیجه تاثیرگزاری بهتری دارند مانند کشتی گیر‌ها و قهرمانان المپیک که خود آگاهی و عزت نفس بالایی دارند و برای موقعیت و موفقیت‌هایی که ساختند، مورد تحسین و افتخار قرار می‌گیرند و برای جامعه انسان‌های سالمی هستند.

او افزود: اما افراد مورد بحث ما افرادی هستند که هنوز به این بلوغ فکری نرسیده اند. برخی افراد به‌شدت تمایل به دیده‌شدن دارند. حس داشتن یک قهرمان و پیروی از او در هر فردی وجود دارد اما انتخاب این قهرمان بسیار اهمیت دارد و وظیفه رسانه و خانواده است که قهرمان واقعی را به نوجوان و جوان معرفی کند تا قهرمان پوشالی به مردم تحمیل نشود.