جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 مرداد 1401     
توقیف تلفن همراه یک متحد ترامپ توسط اف.بی.آی

 

یکی از متحدان نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ادعا کرد، ماموران اف.بی.آی اقدام به توقیف تلفن همراه او یک روز پس از اجرای حکم بازرسی در مجتمع مارالاگوی متعلق به ترامپ کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی اینسایدر، اسکات پری، نماینده جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در بیانیه‌ای که در اختیار اینسایدر قرار داد بیان کرد، صبح روز سه‌شنبه، "در حالی که مشغول سفر با خانواده‌ام بودم سه مامور اف‌بی‌آی به من سر زدند و تلفن همراهم را توقیف کردند."

پری این اقدام برای توقیف تلفن همراهش را که ابتدا توسط فاکس نیوز گزارش شد، محکوم کرد، اما نگفت که اف.بی.آی چه دلیلی را برای توقیف تلفن همراهش مطرح کرده است.

او تاکید کرد: من از این اف.بی.آی تحت هدایت وزارت دادگستری متعلق به مریک گارلند (دادستان کل آمریکا)‌ که اقدام به توقیف تلفن همراه یک نماینده مشغول به کار در کنگره می‌کند، عصبانی هستم اما از این اتفاق تعجب نمی‌کنم.

دفتر پری نسخه‌ای از حکم تفتیش مربوط به این اقدام را ارائه نکرد.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا از سوی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا منصوب شده اما کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی از مقامات به جای مانده از دوران دولت دونالد ترامپ است.

پس از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پری ادعاهای نادرست مبنی بر وقوع تقلب گسترده در آن انتخابات که از سوی دونالد ترامپ مطرح شد و از تلاش‌ها برای لغو نتایج این انتخابات حمایت کرد. پیامک‌هایی که کمیته تحقیقات درباره ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مجلس نمایندگان آمریکا به دست آورد نشان میدهند که پری از مارک میدوز، رئیس دفتر سابق ترامپ درخواست می‌کند تا مقامات را وادار کند فورا دستگاه‌های رای‌گیری دامینیون را توقیف کنند و گفت که دولت انگلیس با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا برای تغییر دادن نتایج انتخابات توطئه کرده است.

پری در نشستی در دسامبر ۲۰۲۰ در کاخ سفید، همچنین ترامپ را به جفری کلارک، یکی از مقامات وزارت دادگستری معرفی کرد؛ کلارک حامی این طرح بود که جمهوریخواهان ایالت جورجیا یک نشست ویژه در مجلس قانونگذاری این ایالت به منظور بلوکه کردن پیروزی انتخاباتی جو بایدن تشکیل دهند. ترامپ بعداً این را در نظر گرفت که کلارک را به عنوان دادستان کل موقت کشورش منصوب کند.

در ماه ژوئن، ماموران فدرال آمریکا خانه کلارک را بازرسی کردند.

وزارت دادگستری آمریکا که در حال تحقیق درخصوص تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای حفظ قدرت پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ است، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

پری به جرمی متهم نشده است. اما کسیدی هاچینسون، دستیار سابق کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ در شهادت در مقابل کمیته تحقیق درباره وقایع ششم ژانویه گفت که پری یکی از شش قانونگذار جمهوری خواه بود که بعداً از بابت اقدامات خود در رابطه با انتخابات ۲۰۲۰ درخواست عفو کردند. پری این ادعا را رد کرده و آن را دروغ خواند.