جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 مرداد 1401     
معرفی سه شهر دیدنی و توریستی ایتالیا

 

ونیز، پایتخت منطقه ونتو در شمال ایتالیا، روی بیش از 100 جزیره کوچک در یک تالاب در دریای آدریاتیک ساخته شده است. ونیز را شهر شناور و روی آب می‌دانند. هیچ جاده‌ای ندارد، فقط کانال‌هایی از جمله - گذرگاه گرند کانال - با کاخ‌های دوره رنسانس و گوتیک پوشیده شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از لیو پرواز، اگه به دنبال این هستید که از کانال‌های اصلی ونیز ایتالیا دیدن کنید با خرید تور ونیز  می‌توانید با  سوار شدن روی قایق‌های گاوندولا چرخی در این آب راه‌ها بزنید و از مناظر زیبا دیدن کنید. میدان مرکزی، Piazza San Marco، شامل کلیسای سنت مارک، که با موزاییک‌های بیزانسی کاشی‌کاری شده است، و برج ناقوس Campanile که چشم‌اندازی از بام‌های قرمز شهر را ارائه می‌دهد. بارها به عنوان زیباترین شهر جهان رتبه‌بندی شده است.

مناظر درخشان کاخ‌های مرمری و نقاشی‌های دیواری، برج‌های ناقوس و گنبدهایی که در آب‌های درخشان تالاب در زیر آسمان آبی دریای آدریاتیک منعکس شده‌اند، به‌قدری نقاشی، عکس‌برداری و فیلم‌برداری شده‌اند که تشخیص شهر واقعی از آن دشوار است. بازنمایی‌های عاشقانه آن بازدیدکننده‌ای که به ونیز می‌رسد هنوز به دنیای دیگری منتقل می‌شود، دنیایی که فضا و زیبایی آن بی نظیر است. هر گردشگر حداقل یکبار با خرید تور ونیز به مشاهده جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌پردازد و با پایان سفر آرزوی برگشت دوباره دارد.

ونیز به خاطر چندین جنبش هنری مهم - به ویژه در دوره رنسانس - شناخته شده است و نقش مهمی در تاریخ موسیقی دستگاهی و اپرا ایفا کرده است و زادگاه آهنگسازان باروک توماسو آلبینونی و آنتونیو ویوالدی است.امروزه ونیز به عنوان بخشی از میراث هنری و معماری کل بشریت شناخته می‌شود، چارچوب کانال‌ها و خیابان‌های باریک آن مانع از نفوذ خودروها شده است. در سال 1987 ونیز و تالاب آن به طور جمعی به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.

در سواحل شنی بسیاری از سکونتگاه‌های کوچک وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به چند قرن می‌رسد. شناخته شده‌ترین آن خود لیدو است که از قرن نوزدهم یک استراحتگاه ساحلی شیک بوده است.

از جاهای دیدنی ونیز می‌توان به:

1.پل افسوس: راه ارتباطی بین دادگاه و اتاق بازجویی قصر دوک به زندان جدید است. قایق‌های روی آب در ونیز به نام گاوندولا gondola است.

2.کانال بزرگ یا گراند کانال: طول این کانال 3.8 کیلومتر بوده که عمارت‌ها و ساختمان‌های مهم ونیز در اطراف آن ساخته شده است. در امتداد این کانال کاخ کادورو وجود دارد که با نام سانتاسوفیا شناخته می‌شود.

3.قصر داجه: نمایی زیبا و سنگ مرمر سفید و صورتی است، همچنین داخل بنا پر از آثار هنری است.

4.میدان سن مارکو و کلیسا جامع سن مارکو: میدان سن مرکو جز میدان اصلی و عمومی شهر است. کلیسا سن مارکو جای دیدنی با گنبدهای موزاییک کاری شده در سال 11 میلادی ساخته شد. عتیقه‌ها و آثار تاریخی و هنری فراوانی در این کلیسا وجود دارد.

5.پل ریالتو: یک قوس سنگی است و گذرگاه اصلی ونیز بحساب می‌آید و 7.5 متر است. این پل دو خیابان شلوغ را به هم متصل می‌کند. که 12.000 پایه چوبی دارد ضمن اینکه فروشگاه‌های کوچکی و مختلفی روی پل قرار دارد.

6.جزیره مورانو و بورانو: یکی از مهمترین و بزرگترین مجموعه‌های شیشه‌ای است که در زمان رومیان در قرن 20 است. یکی از صنایع دستی بسیار مشهور جزیره بورانو ونیز هنر تور بافی است. فروشگاه‌ها و خانه‌های رنگی زیبایی را در خود جای داده است.

با خرید تور رم می‌توانید از پایتخت ایتالیا و پر جمعیت‌ترین،  بزرگترین شهر ایتالیا دیدن کنید و به گشت و گذار بپردازید. این شهر مرکز ناحیه لاتزیو است.

کلیسای کاتولیک که به عنوان کلیسای کاتولیک رومی نیز شناخته می‌شود، بزرگترین کلیسای مسیحی است. این کلیسا متشکل از 24 کلیسای خاص و تقریباً 3500 اسقف‌نشین و ناحیه در سراسر جهان است. پاپ که اسقف رم است، کشیش ارشد کلیسا است. واتیکان، منطقه کوچکی از شهر ایتالیایی رم، که پاپ رئیس دولت آن است.

اساطیر رومی تأسیس رم را در حدود سال 753 قبل از میلاد می‌داند، این مکان برای مدت طولانی تری سکونت داشته است و آن را به یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های اشغال شده در اروپا تبدیل می کند.

بناهای تاریخی و موزه‌هایی مانند موزه‌های واتیکان و کولوسئوم از جمله پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان هستند که هر دو مکان میزبان میلیون‌ها گردشگر در سال هستند.

از مکان های دیدنی شهر رم:

1.آمفی تئاتر فلاویان یا کولوسئوم: یکی از شناخته شده‌ترین آثار باستانی جهان محسوب می‌شود. همچنین محل برگزاری مسابقه گلادیاتورها و سایر سرگرمی های دیگر است.

2.میدان سنت پیتر: این میدان واقع در واتیکان است که رویدادهای مهمی در این میدان رخ داده است. در بالای میدان مجسمه‌ی شخصیت های مذهبی و پاپ قبلی وجود دارد همچنین جز مهمترین اماکن مذهبی جهان است.

3.آب نمای تروی: مجسمه خدای اقیانوس‌ها سوار بر ارابه در وسط آب نما است. با انداختن یک سکه در آب شانس سفر دوباره خود را به رم امتحان کن.

4.قلعه سنت آنجلو و پل سنت آنجلو: به اسم آرامگاه‌ها دریان شناخته می‌شود. همچنین زمانی بلندترین ساختمان رم بود. پل آنجلو برفراز رودخانه تیبر است و یکی از زینتی‌ترین پل‌های رم به شمار می‌رود. در طول پل 10 مجسمه فرشته به چشم می‌خورد که در بالای ستون‌ها پل نصب شده و هر کدام وسیله‌ای نمادین در دست دارند.

5.تپه پالاتین: یکی از قدیمی‌ترین اماکن رم کنونی و مرکزی‌ترین تپه منطقه‌ی تیبر است. در اسطوره‌های رمی آمده ست همان تپه است که رومولوس و رموس افسانه یافتن و بعدها شهر رم پایه گذاری شد.

 

در تور میلان می‌توانید آثار تاریخی بسیاری را مشاهده کنید چون‌ که میلان یکی از شهرهای بزرگ و تاریخی ایتالیا حساب می‌شود. میلان ایتالیا، شهر، مرکز استان میلانو (استان) و منطقه (منطقه) لومباردی (لمباردیا)، شمال ایتالیا. این مرکز مالی پیشرو و پررونق‌ترین شهر تولیدی و تجاری ایتالیا است.

آب و هوای میلان قاره‌ای است، با زمستان‌های مرطوب و سرد و تابستان‌های گرم و مرطوب. در زمستان دما بین 30 تا 50 درجه فارنهایت (1- تا 10 درجه سانتیگراد) و در تابستان بین 68 تا 86 درجه فارنهایت (20 تا 30 درجه سانتیگراد) متغیر است.

میلان، مهم‌ترین مرکز اقتصادی ایتالیا، این واقعیت را تا حدودی مدیون موقعیت جغرافیایی خود است که همواره به عنوان یک مرکز بازار به آن مزیت‌هایی بخشیده است. در واقع، مهمترین بازارهای عمده فروشی ایتالیا هنوز در میلان هستند.

از مکان های دیدنی میلان:

1.کلیسا جامع یا دوومو: چشمگیرترین بنای تاریخی که در میلان معاصر دیده می‌شود، کلیسای جامع یا Duomo است که پیروزی معماری گوتیک است. این یکی از بزرگترین کلیساهای اروپای معاصر است که بیش از 20000 نفر را در خود جای داده است.

2.محله ناویلی: نام کانالی به منظور ارتباط میلان با دریاچه ماجیوره، کومو و شهر پاویا است. کافه، رستوران و گالری هنری زیادی اطراف آن است. ( محله ناویلی معروف به عروس میلان)

3.گورستان منیومنتال: پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهر میلان بوده همچنین به سبک نئوکلاسیک ساخته شد.