جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 مرداد 1401     
نماینده سازمان ملل: آتش‌بس در غزه هنوز شکننده است

 

شورای امنیت سازمان ملل در جلسه ویژه‌ای آتش‌بس در غزه و حملات رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

«تور ونسلند» نماینده سازمان ملل در خاورمیانه در نشست ویژه شورای امنیت گفت: ما متعهد به ادامه ارتباط با طرفین برای تضمین تداوم آتش‌بس در غزه هستیم. آتش‌بس هنوز شکننده است.

نماینده سازمان ملل همچنین مدعی شد غزه در آستانه فروپاشی انسانی بود که آتش‌بس در غروب یکشنبه اجرا شد.

 

وی افزود: «بسته شدن کامل گذرگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی در مدت ۶ روز باعث ایجاد بحران انسانی در نوار غزه شد و کمبود دارو و تجهیزات در این نوار منجر به دو برابر شدن اثرات تشدید تنش بر ساکنان آن شد.»

 

نماینده سازمان ملل توضیح داد که نیرو‌های صهیونیستی سرعت عملیات خود را در کرانه باختری به ویژه در جنین افزایش داده‌اند.

 

ونسلند معتقد است که چرخه‌های خشونت در غزه متوقف نخواهد شد مگر این‌که یک راه‌حل سیاسی برای درگیری حاصل شود که به اشغال پایان دهد.

 

«ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت این ماه را برعهده دارد در این نشست اضطراری اعلام کرد که «بسیار نگران وضعیت غزه» است.

 

سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: «از مصر، قطر، اردن و همه کسانی که در دستیابی به آتش‌بس در غزه کمک کردند تشکر می‌کنیم.»

 

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز گفت: «دو چیز در سیاست اسرائیل تغییر نمی‌کند، حمله به غزه و گسترش شهرک‌سازی. آنچه اسرائیل آن را حق امنیت می‌نامد به مجوزی برای کشتن تبدیل شده است.»

 

نماینده فلسطین افزود: «اسرائیل همیشه مدعی حق دفاع از خود حتی در هنگام حمله به فلسطینیان است و ظلم و ستم بر کل یک ملت را توجیه می‌کند.»

 

منصور معتقد است که «این خانواده‌های فلسطینی هستند که نیاز به حمایت و حمایت دارند نه قدرت‌های هسته‌ای و مقامات اشغالگر.»

 

نماینده فلسطین همچنین گفت: «تجاوز به غزه غیرقابل توجیه است و دلیل اصلی آن انتخابات آتی اسرائیل است.»

 

زیاد النخاله: اگر دشمن بر توافق پایبند نباشد دوباره جنگ را از سر خواهیم گرفت

گردان‌های قدس شمار شهدای خود را اعلام کرد/ شلیک ۱۱۰۰ موشک و راکت به اراضی اشغالی

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم متجاوز صهیونیستی در سازمان ملل، اما مدعی شد: «بحث باید روی واقعیت‌ها متمرکز شود، یعنی این‌که یک گروه تروریستی تلاش کرد اسرائیلی‌ها را بکشد.»

 

نماینده رژیم اشغالگر معتقد است که «این نشست یا پیروزی برای جامعه جهانی در برابر نیرو‌های ویرانگر خواهد بود و یا ننگی در کارنامه این شورا.»

 

«اسامه عبدالخالق» نماینده مصر در سازمان ملل نیز با بیان این‌که «مصر بار‌ها هشدار داده است وضعیت در سرزمین‌های فلسطینی ممکن است به چرخه جدیدی از خشونت بدل شود» گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که به توافق آتش‌بس پایبند باشند.»

 

نماینده مصر گفت: «اسرائیل باید شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف کند و محاصره نوار غزه را پایان دهد. وضعیت حقوقی اماکن مقدس به ویژه مسجدالاقصی نیز باید رعایت شود. ارائه یک مکانیسم بین‌المللی برای تحقیق در مورد کسانی که مسئول خشونت و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی هستند، باید ایجاد گردد.»

 

«محمد عیسی ابوشهاب» معاون نماینده امارات در سازمان ملل نیز اعلام کرد: «مسئله فلسطین تنها با راه‌حل دائمی مناقشه یعنی بر اساس راهکار دو دولتی قابل حل است. ما بر نیاز به خویشتن‌داری از سوی همه طرف‌ها تأکید می‌کنیم و خواستار تشکیل دو دولت در مرز‌های قبل از ۱۹۶۷ هستیم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: