جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 مرداد 1401     
طرح بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌های آب تصویب شد

 

مدیر دفتر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌های آب پس از انجام بررسی‌های لازم به تصویب رسید.

 

 حمید میرقاسمی شامگاه سه شنبه در جلسه ارائه طرح اولیه بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌های آب با اشاره به اینکه بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌ها منجر به صرفه‌جویی ۱/۶ میلیون مگاوات ساعت برق می‌شود، گفت: طرح بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌های آب پس از پیشنهاد و انجام بررسی‌های لازم به تصویب رسید.

 

مدیر دفتر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: چاه‌های آب با ۴۶ درصد مصرف برق بالاترین سهم مصرف برق در مقایسه با سایر مصارف را دارند، این در حالی است که طبق بررسی‌های انجام گرفته راندمان مصرف انرژی در چاه‌های آب حدود ۲۴ درصد است.

 

وی افزود: ۸۲ درصد برداشت آب از منابع آب زیرزمینی از طریق چاه‌ها انجام می‌شود که برای استحصال آن در سال ۳/۶ میلیون مگاوات ساعت برق مصرف می‌شود.

 

میرقاسمی بیان کرد: با اصلاح سیستم‌های پمپاژ چاه‌ها و بهینه سازی مصرف انرژی در مرحله اول این راندمان تا ۵۰ درصد قابل افزایش می‌باشد که معادل ۱/۶ میلیون مگاوات ساعت صرفه‌جویی در مصرف برق خواهد بود.

 

مدیر دفتر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مقدار برق برابر ۱۲۰ درصد مصرف برق در بخش صنعت و ۷۵ درصد مصرف خانگی است، ادامه داد: با اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی چاه‌های آب از قطع برق و خاموشی‌ها جلوگیری خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: طرح مورد نظر در ستاد انرژی استان و کمیته انسجام بخش صنعت آب و برق برای بررسی بیشتر ارائه و سپس به وزارت متبوع برای اجرا ارسال می‌شود.