جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 مرداد 1401     
بازگشت به برجام همچنان بهترین گزینه برای آمریکا، ایران و جهان است

 

آنتونی بلینکن در سخنانی گفت که بازگشت به برجام همچنان بهترین گزینه برای ایالات متحده، ایران و جهان است.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ایران از ماه مارس گذشته تمایلی به پذیرش توافق بازگشت به توافق هسته‌ای ندارد.

 

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن در جریان همایش کشورهای امضاکننده معاهده عدم گسترش تسلیحات هسته‌ای در نیویورک افزود: بازگشت به توافق هسته‌ای همچنان بهترین گزینه برای ایران، ایالات متحده و جهان است.

 

وزیر خارجه آمریکا در بخشی دیگر از سخنانش ادعا کرد: میزان تسلیحات هسته‌ای ذخیره ما ۹۰ درصد از سال ۱۹۶۷ کمتر است.

 

بلینکن افزود: جنگ هسته‌ای، پیروزی ندارد و اساساً نباید وارد آن شد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که ایالات متحده پیشگامی خود را در جلوگیری از مسابقه تسلیحات هسته‌ای ثابت کرده است.

 

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه و پس از وضع تحریم های جدید ضدایرانی از سوی وزارت خزانه داری این کشور در پیامی توئیتری با طرح ادعائی مضحک مدعی شد که واشنگتن مادامیکه تهران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم ادامه خواهد داد.

 

وزیر خارجه آمریکا در این باره نوشت: ما تحریم هایی را علیه نهادهایی که در حال مبادله نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران هستند، اعمال کرده ایم. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش در چارچوب بازگشت متقابل به برجام شود، از اختیارات مان برای هدف قرار دادن صادرات این محصولات استفاده خواهیم کرد!

 

ادعای واشنگتن در خصوص تلاش این کشور برای بازگشت به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ در حالی مطرح می شود که این کشور در ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت از برجام بیرون رفت.