جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 9 مرداد 1401     
محمدخانی: بازی به بازی بهتر می شویم

 

مربی تیم هندبال نوجوانان دختر ایران گفت: دنبال صعود به جمع ۱۶ تیم برتر هستیم.

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از امروز شنبه هشتم مردادماه به میزبانی اسکوپیه در مقدونیه شمالی آغاز شده و تیم هندبال ایران که برای نخستین بار در تاریخ راهی این دیدارها شده است در گروه دوم با تیم‌های ازبکستان، مقدونیه شمالی و سنگال هم گروه است.

 محمدخانی: بازی به بازی بهتر می شویم/شانس صعود داریم

فاطمه محمد خانی مربی تیم ملی هندبال دختران نوجوان کشورمان بعد از برد شیرین شاگردانش در برابر ازبکستان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بازی بسیار خوبی داشتیم. در ابتدای این دیدار بازی پایاپای و نزدیک بود طوری که تا نیمه اول نیمه نخست بازی هر دو تیم با تساوی بازی را دنبال می‌کردند اما به مرور بهتر شدیم.

 

وی ادامه داد: در نیمه دوم شرایط بازی را تغییر دادیم و نکات لازم را به بچه‌ها گوشزد کردیم. در نیمه دوم بازی ما سرعتی تر شد و توانستیم بازی را کاملاً در اختیار بگیریم.

 

مربی تیم دختران نوجوان کشورمان بیان داشت: ما از قبل نسبت به این تیم شناخت داشتیم و همین شناخت نسبی به ما کمک زیادی کرد تا در نیمه دوم بهتر بازی کنیم و در نهایت با اختلاف پر گل ۱۶ گل و نتیجه ۴۷ بر ۳۱ در اولین دیدارمان در مسابقات جهانی پیروز شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: از تمام شاگردانم رضایت کامل دارند. این بازیکنان نزدیک دو سال است با هم تمرین می‌کنند و کاملاً در زمین با همدیگر هماهنگ هستند. همین همدلی و هماهنگی باعث شده تا در هر مسابقه نسبت به قبل بهتر شوند و الان در مسابقات جهانی شاهد این هستیم که با اختلاف گل تیم ازبک را شکست می‌دهند تا اقتدار خود را در قاره آسیا نشان دهند.

 

محمدخانی تصریح کرد: ما فردا در دومین بازی خود باید برابر تیم سنگال قرار بگیرم این تیم برای اولین بار راهی مسابقات جهانی شده و فیلم‌های زیادی از این تیم نبود. تیم‌های قاره آفریقا تیم‌های قدرتی و با قدرت بدنی زیاد هستند و میانگین قدی آنها بلندتر از قاره آسیاست. بعد از بازی ایران بازی تیم سنگال و مقدونیه برگزار می‌شود و تماشاچی این دیدار خواهیم بود تا بتوانیم هر دو تیم را آنالیز کنیم و برای دو بازی بعد برنامه ریزی کنیم.

 

وی بیان داشت: باید اشکالات این بازی را رفع کنیم تا بتوانیم در دو بازی بعدی بهتر باشیم. فردا صبح یک تمرین دو ساعته با بازیکنان داریم و قطعاً اشکالات تیم یادآوری شده و تلاش می‌شود تا برای بازی بهتر و هماهنگ‌تر آماده شویم.

 

مربی اهل اصفهان تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان در ادامه گفت: اگر فردا برابر تیم سنگال هم پیروز شویم شانس ما برای صعود به جمع ۱۶ تیم برتر جهان بیشتر خواهد شد. این اتفاق بزرگی برای ورزش هندبال و ورزش زنان ایران است چرا که تاکنون هیچ تیمی در بخش گروهی زنان در بین ۱۶ تیم برتر جهان نبوده است.

 

او در پایان گفت: جا دارد این برد شیرین را به جامعه هندبال کشور و جامعه ورزش زنان تبریک بگوییم.

 

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در ادامه مسابقات قهرمانی جهان فردا یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف تیم سنگال خواهد رفت.