جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 8 مرداد 1401     
پشت‌پرده سیل و افزایش تلفات در امامزاده داوود

 برترین‌ها: محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران ایران گفته است که دلیل شدت گرفتن خسارات سیل امام‌زاده داوود،  ساخت و سازهای غیرقانونی توسط افراد غیر بومی در بالا دست حیاط شمالی امام‌زاده سبب شده است که شرایط برای گذر جریان آب مهیا نباشد.

او افزوده است که علاوه بر این، خودروی پارک شده در یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در حریم تنگه به کانال افتاد و مچاله شد و مسیر کانال را مسدود کرد که از دلایل اصلی بالازدگی سیلاب و افزایش قابل توجه خسارات شد.
                                                                                                                                  
پشت‌پرده سیل و افزایش تلفات در امامزاده داوود
 
آقای نامی به خبرگزاری فارس گفته است که حوضه آبریز بالادست امام زاده داوود متشکل از ۹ دره است که در نهایت به تنگه‌ای وصل می‌شود که ذیل امام‌زاده ختم می‌شود.
 
سیل امام زاده داوود تاکنون بیشترین قربانی را در ایران گرفته است. عملیات جستجو هنوز ادامه دارد. امروز نیز رسانه‌های ایران  گزارش داده‌اند که بتازگی جسد یک زن جوان توسط آتش‌نشانان در میان بقایای سیلاب امامزاده داوود پیدا شده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در ساعات گذشته تاکید کرد:« در روز جاری سرعت کار و تعامل میان دستگاه‌ها خیلی بیشتر و بهتر بود و مجموعاً ۱۱ نفر از زیر سیلاب خارج شدند که تحویل مراجع انتظامی و قضائی شدند.»
 
سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران ‌ اعلام کرده  است که شمار جانباختگان سیل در سراسر ایران به ۵۶ نفر رسیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: