به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، اوایل سال جاری قانونگذاران یوتا علیرغم تصمیم کنگره، به طور شجاعانه مالیات سوخت این ایالت را افزایش دادند.
اکنون نیز چند شهردار این ایالت با ارائه طرحی مشابه از کمیسیون ایالتی Salt Lake خواسته اند تا مالیات های فروش را برای پروژه های حمل و نقل افزایش دهد.
شاید چنین بحثی در مورد افزایش بودجه عمومی در یوتا عجیب باشد. شهردار Draper، تروی واکر با اشاره به سیستم طبقه بندی به کار رفته در یوتا برای جاده های ایالتی و شهری گفت: "شهرداری های بومی اکثر بودجه جاده های B و C را از مالیات سوخت دریافت می کنند. میزان این پول برای نگهداری هر شهر از سهم جاده های خود کافی نیست."
وی افزود شهرها معمولا برای اعمال تغییرات به صندوق بودجه عمومی روی می آورند. شهردار ریورتون، بیل اپلگارث نیز اب او موافق است و اظهار داشت: "ما هر ساله حدود یک سوم از بودجه ای یک میلیون دلاری را کم می آوریم."
15 شهر از 16 شهر در ایالت Salt Lake قطعنامه ای را تصویب کرده اند که از رای گیری در مجمع امسال پشتیبانی می کند. کمیسیون ایالتی در ماه اوت تصمیم می گیرد که درخواست شهرداران را تایید کند یا خیر.
ایراد گرفتن از درخواست شهرداران کمی مشکل است چرا که این امر بر نیازهای اساسی شهر متمرکز است.