جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 مرداد 1401     
دولت در اجرای بسیاری از قوانین تعلل می‌کند

 

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: رتبه‌بندی معلمان، قانون معادن و موارد بسیاری وجود دارد که قانون هستند ولی دولت در اجرای آنها تعلل می‌کند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۵ مردادماه) در صحن علنی مجلس در اخطار قانون اساسی با بیان اینکه بر اساس بند ۱۱ سیاست‌های قانون گذاری، اگر موضوعی اصل هفتادوپنجی باشد در مجلس قابلیت طرح را ندارد، گفت: طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه (س) که کلیات آن تصویب شد، همانطور که رئیس مجلس به درستی اشاره کردند اگر واقعاً بار مالی داشته باشد و اصل هفتادوپنجی باشد دولت هر سال باید در بودجه عمومی مبلغی را برای آن پیش بینی کند. با توجه به این نکته باید توجه داشته باشیم سازوکاری طراحی شود که وقت مجلس برای این موارد گرفته نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت موارد قانونی و تصویب شده را ابلاغ نمی‌کند گفت: معاونت ریاست جمهوری سازمان برنامه و بودجه درباره تضمین وام روستایی می‌گوید این کار باعث تورم و نقدینگی می‌شود. متأسفانه دولت بسیاری از موارد قانونی را اجرا نمی‌کند.

نماینده مردم محلات تصریح کرد: قانون رتبه بندی معلمان از دیگر مواردی است که علیرغم تذکرها و پیگیری‌های مکرر نمایندگان و هیئت رئیسه انجام نمی‌شود. همچنین قانون معادن نیز از مواردی است که دولت درباره آن گزارشی از عملکرد خود ارائه نداده است.

وی تاکید کرد: نمونه‌های دیگر این چنین بسیار است؛ قوانینی که وجود دارد و دولت در اجرای آنها تعلل می‌کند اما اراده ما بر این است که موضوع مذکور در دست انداز نیفتد و با مشکل مواجه نشود.

سلیمی افزود: خواهشمند است در موارد قانونی تذکر کافی را به دولت بدهیم تا درباره رتبه بندی معلمان، تضمین وام مسکن و سایر موضوعات، دولت دست به اجرای قانون بزند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان تحت فشار هستند و باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: ما باید روزانه درباره رتبه بندی معلمان و سایر قوانین جوابگو باشیم. ما قانون را برای اجرا می‌نویسیم، لذا تذکرات لازم باید داده شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار سلیمی گفت: در موضوع دستور قبلی برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حضرت مطهری رضوی و حضرت معصومه (س) قبول کنید که ممکن است یک بند آن اصل هفتادوپنجی باشد اما کل کلیات آن به هیچ وجه اصل هفتادوپنجی نیست.

وی تاکید کرد: دو شوری شدن طرح مذکور در راستای همین نکات است. نمایندگان در کمیسیون مربوطه اگر موضوع هفتادوپنجی وجود دارد آن را اصلاح کنند و در نهایت گزارش را در صحن خواهیم شنید.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در رابطه با سایر تذکرات به مسئولان اجرایی و دولتی نیز باید معاونان پارلمانی نکات مذکور را به دولت منعکس کنند.