جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 3 مرداد 1401     
۷۴ بیمار کرونایی در سمنان بستری شدند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد و گفت: در یک هفته اخیر ۷۴ بیمار کرونایی در این شهرها بستری شدند.

 

کامران قدس ، با اشاره به افزایش شیوع کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر در این حیطه خدمتی شاهد مراجعه ۵۵ نفر به بیمارستان‌ها بودیم که نشان می‌دهد ابتلاء و شیوع ویروس کرونا بار دیگر افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر ۷۴ بیمار بستری شدند، ابراز کرد: ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه متأسفانه کسانی که بستری می‌شوند، از میزان واکسیناسیون کمتری برخوردار هستند، گفت: این نشان از اهمیت واکسیناسیون و ارتقای ایمنی بدن دارد لذا یکی از مهمترین تأکیدات ما به مردم تکمیل چرخه واکسیناسیون به خصوص دز سوم و چهارم است.

 

قدس با بیان اینکه واکسیناسیون در کاهش بستری بیماران بسیار مؤثر است، گفت: در شهرستان دامغان از هر ۲۰ نفر که در بیمارستان بستری هستند ۱۱ نفر هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکردند و این نشان می‌دهد که نقش واکسن تا چه اندازه بالا است.

 

وی با بیان اینکه مراکز بهداشت در تمام شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه انواع واکسن‌های کرونا را تزریق می‌کنند، ابراز کرد: در یک ماه اخیر شاهد کاهش استقبال مردم از واکسن و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها بودیم که سبب شد شرایط دوباره نامساعد شود.

 

به گزارش مهر، هم اکنون دامغان در مجموعه علوم پزشکی سمنان در وضعیت قرمز، آرادان در وضعیت آبی، سمنان و مهدی شهر و سرخه در وضعیت نارنجی قرار دارند و گرمسار زرد است. به گفته مسئولان در صورت تداوم روند افزایش شاهد پیک هفتم و در نتیجه اعمال محدودیت‌ها خواهیم بود.