جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 3 مرداد 1394     
اعتبار خرید باغات کن هنوز هزینه نشده است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تعیین تکلیف موضوع تملک باغات کن، گفت: شورا اعتباری را برای تملک باغات کن اختصاص داده اما هنوز هزینه نشده است.

‌محمد حقانی با بیان اینکه باغات کن جزو سرمایه های طبیعی شهر تهران به شمار می رود، افزود: علاوه بر اینکه این سرمایه باید نگهداری شود، حقوق مردم و مالکان باغات نیز باید حفظ شود.

وی با اشاره به موقعیت باغات کن در طرح تفصیلی تهران گفت: بنا به پیشنهاد شورای شهر چهارم و همچنین تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی که بالاترین نهاد تصمیم گیرنده در این زمینه است، باغات کن در طرح تفصیلی به پهنه G یعنی سبز تبدیل شد و این اقدام خیلی مطلوب است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در ادامه افزود: در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که در کارگروه حفظ باغات با کمک کمیسیون محیط زیست و همچنین معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران تکلیف مردم و مالکان این باغات را مشخص کنیم.

حقانی به بودجه تخصیص یافته برای حفظ باغات کن اشاره کرد و گفت: در تبصره‌ های بودجه سال ۹۴ شهرداری تهران، شورا ۵۰۰ میلیارد تومان را برای تملک باغات کن اختصاص داد، البته واقعیت این است که این میزان اعتبار برای تملک باغات کفاف نمی دهد اما قرار نیست که باغات کن را در یک سال خریداری کنیم.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: آن زمان که شهرداری می توانست کل باغات کن را با ۵۰ میلیارد تومان خریداری کند این کار را نکرده است. این مسئله پیش از این حتی در کمیسیون ماده ۵ هم مطرح شد اما معطل ماند و باغات خریداری نشدند.

حقانی با تأکید بر اینکه اجرای قانون مهم تر از خود قانون است، اضافه کرد: با توجه به مصوبه شورا و اختصاص هزینه برای تملک باغات کن، هزینه ها باید صرف شود و تملک باغات کن باید ساماندهی شود، هدف ما هم جلوگیری از تخریب باغات کن و حفاظت از آن است تا این باغات برای آیندگان شهر باقی بماند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته برای تملک باغات کن هنوز هزینه نشده گفت: ما این موضوع را دنبال می کنیم که هم تکلیف مردم را معلوم شود و هم اینکه باغات حفظ شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: