جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 31 تير 1394     
نرخ کارت بلیت های یکساله مترو و اتوبوس افزایش می یابد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با پیش بینی اینکه به طور حتم نرخ کارت بلیت های یکساله مترو افزایش می یابد، اعلام کرد: اگر شهرداری قصد افزایش نرخ را دارد باید نرخ پیشنهادی در قالب لایحه توسط معاونت حمل و نقل ارائه شده تا با بررسی این نرخ، موضوع بررسی و تصویب شود.

در حال حاضر دو نوع کارت بلیت یکساله وجود دارد که در یکی از آنها مبلغ کارت های یکساله‌ ۸۰ هزار تومان است که تا ۱۲۰ هزار تومان اعتبار دارد. به طوری که این این کارت ها اعتبار یکساله دارد و اگر تا یک سال استفاده نشود، بعد از آن بلااستفاده خواهد بود. ضمن این که کارت های مشترک استفاده از اتوبوس و مترو  نیز به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به شهروندان ارائه می شود  که تا ۱۵۰ هزار تومان اعتبار دارد اما با توجه به افزایش اندک نرخ بلیت مترو و اتوبوس در سال جاری، نرخ کارت بلیت های یکساله افزایش می یابد؟

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز درخصوص تعیین تکلیف نهایی وضعیت بلیت های یکساله مترو و اتوبوس و احتمال افزایش نرخ آن، اظهار کرد: شهرداری همه ساله ، در اواخرسال ، برنامه افزایش قیمت خدماتی که به مردم ارائه می دهد را به شورای شهرمی آورد تا با بررسی در کمیسیون های تخصصی شورای شهر تعیین تکلیف شود. اگر شهرداری قصد افزایش نرخ را دارد باید لایحه آن را به شورا بیاورد اما اگر نرخ موجود مورد تایید است ، همان قیمت مدیریت می شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که ارائه بلیت یکساله برای مشتریان در حال حاضر چه شرایطی دارد، افزود: مشکلی در این خصوص پیش نمی آید چرا که میزان افزایش نرخ، مستهلک می شود.

وی درباره نحوه مستهلک شدن نرخ بلیت های یکساله مترو گفت: استهلاک نرخ بلیت بدین معناست که با احتمال افزایش نرخ سفر ، این رقم از مبلغ بلیت کم می شود که به فرض اگر رقم سفر 500 تومان باشد با تصویب لایحه افزایش نرخ در شورای شهر ، رقم 520 تومان کم می شود که این تغییرات در سامانه اعمال می شود و مشکلی برای مردم به وجود نمی آید




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: