جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 تير 1394     
شهرداری کارنامه قابل قبولی در حوزه حمل ونقل دارد

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری از دستور فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص کاهش طبقات ساخت و سازهای میدان سپاه در تعاملات با شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تشکر و قدردانی کرد .

محمدسالاری با اشاره به رسیدن شورای شهر به نیمه عمر خود و اتمام دو سال فعالیت آن اظهارکرد: نهاد شورای اسلامی و شهرداری تهران پس از جایگاه دولت ومجلس از تاثیرگذارترین نهادهای منتخب مردمی است از این رو بررسی کارنامه و عملکرد این نهاد در پایان هر سال باید مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم آسیب شناسی و واکاوی کارنامه دو ساله شورای چهارم توسط خود اعضای شورای شهر صورت پذیرد تا در مسیر باقی مانده این افراد در تحقق ماموریت های مدیریت شهری موفق باشند.

وی با بیان اینکه ملاک عمل مقایسه کارنامه یک دوره از عمر شورا با دوره قبل و بعدی ، میزان تحقق یافتن برنامه ها و اسناد فرادست و مصوبات شوراست در این باره گفت: از جمله راهبردهای طرح جامع شهر تهران موضوع ساماندهی و صیانت از حریم پایتخت و توسعه اجتماعی در کنار ساماندهی اسکان جمعیت در شهر تهران است که عملکرد شورای چهارم در خصوص حریم نسبتا قابل دفاع است. به طوری که در دوسال گذشته با همکاری شهرداری موضوع بارگذاری در مناطق مورد توجه قرار گرفته اما با توجه به اینکه 75 شهراقماری تحت تاثیر مستقیم افزایش چالش های شهر تهران به ویژه کاهش سرانه و کاهش کیفیت زندگی قرار می گیرند، باید موضوع جمعیت پذیری در شهرهای اقماری شهرتهران مورد توجه باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه شورای شهر تهران از ظرفیت خود با تعامل با وزارت خانه ها، دولت و سایر سازمان ها و نهادها جهت کنترل جمعیت شهرهای اقماری بهره نمی برد، اظهارکرد: هرچند کمیسیون تخصصی ادارات اقدامات ارزشمندی انجام داده اند اما شاهد تصمیمات عملی در این ارتباطات نبوده ایم .

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به نحوه تامین اعتبارات و بودجه مورد نیاز برای اداره شهر اشاره کرد وگفت: وابستگی بودجه به عوارض ، صدور پروانه ، فروش یا تهاتر املاک یک دغدغه اساسی و بنیادی است و ازاین رو کاهش درآمد ناشی از ساخت و ساز و کاهش قابل توجه اراضی و املاک شهر تهران باید از سوی مدیریت شهری بیش از گذشته مورد توجه باشد .

سالاری به موضوع بهبود وضعیت شبکه های ارتباطی و حمل ونقل و ترافیک به عنوان یکی از راهبردهای جامع شهر تهران اشاره و اعلام کرد : انصافا شهرداری کارنامه قابل قبولی در این زمینه دارد و گرچه توسعه حمل ونقل ریلی و نوسازی ناوگان نیازمند کمک های دولت است اما سوال اینجاست که شورای چهارم در ارتباط با وصول مطالبات معوقه شهرداری از دولت تا چه میزان موفق بوده است .

وی در بخشی از سخنان خود به موضوع کم آبی شهر تهران و مشکلات آینده آن اشاره و اعلام کرد: سوال این است که شورا در این مورد چه راهبردی اتخاذ کرده و آیا برای تصفیه و بازچرخانی فاضلاب شهر تهران اقدامات و برنامه ریزی صورت گرفته است .

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر به توجه شورای اسلامی شهر تهران به بهره گیری از نظرات شاهد نظران، دانشگاهیان، متخصصان و کارشناسان اشاره کرد و گفت: این گروه ها به عنوان دیدبان های شهر جهت ورود تخصصی به پروژه ها و طرح های شهر از جایگاه خاصی برخوردارند و باید از نظرات حرفه ای آنها در تصیم سازی و تصمیم گیری ها استفاده شود .

سالاری همچنین با اشاره به موفقیت کشور در رسیدن به توافق با کشورهای 5+1 گفت: این توافق اثبات اقتدار و فعالیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است و قطعا این پیروزی عزت مند مبتنی بر عقلانیت ، تدبیر و با پشتوانه مردم و رهبری به نتیجه رسیده و نقطه عطفی در تاریخ تحولات ایران و جهان  خواهد بود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: