جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 تير 1394     
استفاده از خودرو های هیبریدی گامی موثر در حفظ منافع ملی

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز ، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مزیت خودرهای هیبریدی در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ورود این خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومی باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

احمد دنیامالی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: خودروهای هیبریدی بدون روشن شدن موتور و با استفاده از باتری توسط موتور شارژ می شوند که این امر موجب کاهش مصرف سوخت در جهت منافع ملی است.

وی افزود: همچنین استفاده از این خودرو باعث کاهش آلایندگی نیز خواهد شد ضروری به نظر می رسد که  ساخت این خودرو رویکردی می بایست داخلی داشته باشد و از لحاظ قیمت مردم توان خرید آن را داشته باشند قطعا، خودروهای هیبریدی می توانند جایگزین مناسبی برای  خودروهای بنزینی باشند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حمایت دولت از خرید این خودروها خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت در شرایط مساعدی نمی باشد و توانسته است سود بازرگانی را برداشته و قیمت تمام شده این خودرو را به حداقل رساند.

دنیامالی گفت: خودروهای هیبریدی باید از لحاظ فنی و خدمات پس از فروش مورد توجه قرار گیرد و تحلیل مناسبی برای ورود این خودرو به بازار ایران داشته باشیم، به هر میزان این خودرو بتواند جایگزین خودروهای بنزینی و عادی شوند مناسب و مطلوب نظم مسئولین است ،لذا ضروری است که تعدادی از این خودرو به صورت آزمایشی مورد پایش قرار گیرند.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی با باتری شارژ می شوند، به همین منظور برای استفاده در سفرهای برون شهری با مشکل مواجه خواهند شد لذا در این راستا باید جایگاه هایی را برای شارژ این خودروها در نظر بگیرند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: