جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 تير 1394     
نباید شورا درباره ساخت وساز میدان سپاه منفعل عمل کند

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز طی سخنانی در جریان تذکرات پیش از دستور  یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: درباره ساخت و ساز میدان سپاه انتقاد من به نهاد شورای اسلامی شهر تهران است، چرا که ما به عنوان پارلمان محلی درباره این موضوع سکوت کرده ایم. 

محمد سالاری تصریح کرد: فکر می کنم قبل از اظهار نظر مقامات قضایی و کمیسیون اصل 90 ما می بایست جلساتی می گذاشتیم و شورای شهر به جای انفعال خودش وسط می آمد و این موضوع را پایان می داد.

سالاری تاکید کرد: برادران سپاه اعتقاد دارند کارشان درست بوده و به موجب تفاهم نامه با شهرداری تهران قرار بوده درباره ساخت و ساز ها مکاتبه انجام دهند و شهرداری بعد از یک ماه دلیل عدم موافقیت را اعلام کند. ضمن اینکه براساس دستور مدیر کل امور پیگیری نهاد و سازمان های معاونت امور مناطق در شهریور1392، اعلام کرده است سپاه پاسداران مجاز به اقدامات لازم است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران عنوان داشت: کمیسیون اصل 90 بر اساس همین استدلال ها اعلام کرد هرآنچه سپاه انجام داده، قانونی بوده است اما شهرداری تهران اخیرا بر اساس استنادات محکم پاسخ داد که نه تنها در سال 92 که در خرداد 89 نیز طی نامه ای اعلام شده است که امکان ساخت و ساز وجود ندارد، ضمن اینکه هرگونه ساخت و ساز در مجاورات بناهای تاریخی هم مجوز سازمان میراث فرهنگ یو هم تصمیم کمیسیون ماده 5 را می خواهد.

سالاری ادامه داد: کمیسیون ماده پنج بر اساس نظریه سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است امکان احداث بنا بیش از 16 متر وجود ندارد، شهردار تهران نیز طی نامه ای به سردار فیروزآبادی و فرمانده سپاه اعلام کرده که این کار خلاف است اما همچنان اقدامات ساخت و ساز انجام می شود.

وی افزود: ما جلساتی تشکیل دادیم اما به لحاظ اینکه ادعاها شفاف نبود، سعی کردیم در فضای رسانه ای مطرح نشود، اما الان همه زوایا مشخص شده و از شورای شهر تهران به عنوان مرتبط ترین نهاد مربوط به این مسئله تقاضا دارم یک جلسه 31 نفره درباره این موضوع بگذارند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان ساخت: اقدامات و خدماتی که سپاه در طول انقلاب انجام داده بسیار ارزنده است و نباید با این ذهنیت هایی که در جامعه ایجاد می شود، اقدامات ارزشی سپاه با مسایلی همچون اینکه قانون را رعایت نمی کنند، تحت شعاع قرار گیرد. درخواست دارم جلسه ای بگذاریم، خود شهردار تهران هم در اینجا توضیح دهد تا موضوع را حل کنیم.

سالاری همچنین به موضوع بازنگری قانون استخدامی در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: 26 نفر از نمایندگان مجلس طرح بازنگری قانون استخدامی شهرداری ها و دهیاری ها را امضا کرده اند، اما ماده واحده ای در این باره وجود دارد.  مجموعه دفاعی که نمایندگان اعلام کرده اند، همه مبتنی بر اصلاح و بازنگری مقررات استخدامی و اداری بوده و به هیچ عنون با سطر پایانی ماده واحده و تبصره ها اشاره ای نشده است. این در حالی است که خود ماده واحده با تبصره های آن مغایرت اساسی دارد.

وی تصریح کرد: در تبصره ها عنوان شده است که شهرداری ها و شوراها ذیل سازمان شهریاری ها و دهیاری ها قرار گیرند و این بدین معنی است که شهرداری ها دولتی شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: