جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 15 تير 1394     
گام های موثر شهرداری در آماده سازی زیرساخت های فرهنگی و هنری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران برگزاری نخستین همایش بین المللی شهرگردی هنری تهران را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی پتانسیل های فرهنگ و هنری شهر تهران دانست و گفت: باید از همه نخبگان، اساتید دانشگاه و هنرمندان در بیدار کردن روح هنری شهر تهران کمک بگیریم.

عبدالحسین مختاباد با تاکید بر اینکه نخبگان هنری و فرهنگی می توانند بازوی محرک نیل به اهداف شهرگردی هنری پایتخت باشند، افزود: تهران قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری هنری و فرهنگی بسیاری دارد که منتظر دیده و شناخته شدن است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در سال های اخیر به معنای واقعی کلمه توانسته با ساخت سرای محلات، فرهنگ سراها و خانه های فرهنگ گام های موثر و بی بدیلی در زمینه ارتقا شاخص های کمی و کیفی هنر در شهر تهران بردارد، تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است که نخبگان حوزه هنر و فرهنگ اقدام به رصد تهران کنند تا ظرفیت های نهفته شهر شناسایی و به نهایت بهره برداری برسد.

وی با انتقاد از اینکه ظرفیت هایی که شهرداری تهران کوشیده در سال های اخیر در زمینه فرهنگ و هنر ایجاد کند، متاسفانه همچنان از سوی مردم به درستی شناخته نشده و مغفول واقع شده اند، متذکر شد: باید با کمک نخبگان تلاش کنیم این ظرفیت ها را به واسطه شناختی که از شهرگردی هنری به دست می آورند، به سطح جامعه بازشناسی کنیم.

مختاباد یادآور شد که تهران بالقوه از پتانسیل فرهنگی و هنری بسیار بی بدیلی برخوردار است و زمان آن فرا رسیده که این ظرفیت های ناشناخته که تاکنون مورد استفاده چندانی قرار نگرفته اند، شناسایی و با کمک نخبگان حوزه هنر و فرهنگ خلاء های موجود در این زمینه با بهره از برنامه هایی نظیر شهرگردهای هنری برطرف شوند.

به گفته عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، در نهایت نیز ره آورد این شهرگردی های هنری، برنامه ریزی های نخبگان حوزه فرهنگ و هنر در سطح کلان و خرد است تا پتانسیل های خفته شهر به پویایی لازم دست یابند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: