جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 تير 1394     
ساماندهی خانواده بی سرپناه تهرانی تا پایان ماه مبارک رمضان

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز،رییس ستاد توان افزایی وحمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران از اجرای طرح ساماندهی خانواده های بی سرپناه تهرانی از ابتدا تا پایان ماه مبارک رمضان خبرداد .

الهه راستگو رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران حمایت و توانمند سازی خانواده های نیازمند را از اهم برنامه های ستاد سمن های شهر تهران عنوان کرد و اظهارداشت: از آغاز ماه مبارک رمضان نیز طرحی با عنوان اسکان و ساماندهی خانواده های بی سرپناه آغاز شده که بر اساس آن  زنان سرپرست خانواربی بضاعت و  فرزندان  آنها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به فعالیت کارگروههای تخصصی 15 گانه در ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران فعالیت تخصصی یکی از این کارگروهها را در زمینه بررسی آسیبهای اجتماعی و کاهش چالشهای موجود در این زمینه عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه کارتن خوابی وبی خانمانی امروز به عنوان یکی از آسیبهای نوظهور اجتماعی مطرح است اسکان خانواده های نیازمند در این طرح نیزتوسط سمن های این کارگروه صورت می پذیرد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون اسکان چند خانواده به انجام رسیده است به اسکان مادرو دختری نوجوان پس از به تصویر کشیده شدن وضعیت زندگی آنان از تلویزیون اشاره کرد و اظهار داشت: سکونت دراتاقکی تاریک و محقر در پشت بام و فاقد هرگونه  امکانات رفاهی و منظره ای مملو از فقر ستاد سمن ها را بر آن داشت در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم درخصوص شرایط رفاهی این خانواده را فراهم سازد.

راستگو با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت به ارزیابی و بررسی وضعیت زندگی خانواده های معرفی شده در کمیته تشکیل شده آسیبهای اجتماعی به همین منظور اشاره کرد و گفت: با توجه به اتصال و دسترسی سمن های این حوزه ستاد به بانک اطلاعاتی سایر نهادهای حمایتی در صورت احراز عدم دریافت تسهیلات از سوی این نهادها، خانواده واجد شرایط شناخته شده از تسهیلات صد درصد رایگان ودیعه مسکن برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش نرخ آسیبهای اجتماعی وتاکید بر لزوم توجه بیشتر مسئولان به این حوزه  افزود:این موضوع  درخصوص زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان با نوجه به آسیب پذیری این افراد از اهمییت بیشتری برخوردار بوده و باید با برنامه ریزی مدون در رفع و ریشه کنی آن کوشید.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران  به انعقاد تفاهم نامه  یکی از سمن های شهر تهران با مشاورین املاک مناطق جنوبی شهر جهت انتخاب ملک در این مناطق برای واجدین شرایط  اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب ملک ورایزنی با مالک جهت اسکان نیز از اقداماتی است که با مشارکت  این سمن فعال در حوزه آسیب های اجتماعی ستاد  به انجام می رسد.

راستگو با اشاره به اینکه تاکنون زمینه اسکان چند خانواده فراهم شده است به مشارکت معنوی کارکنان ستاد در فراهم سازی امکانات رفاهی و چیدمان منزل این خانواده ها اشاره کرد و گفت: انشاء الله پس از ساماندهی تمامی خانواده های شناسایی ومعرفی شده  جشنی با حضور تمامی این افراد برگزار خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: